Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

AC Kyler ej Chrysler Voyager 2007 (LÖST)

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
supersam
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: ons 02 feb 2011, 11:25

Re: AC Kyler ej Chrysler Voyager 2007 (LÖST)

Satte ihop bilen idag efter exakt samma arbete som GAB.
Hade också läckage från evapröret, beställde nytt från Hedin för ca. 900 kr.
Gick faktiskt mycket smidigare att göra detta jobb än jag trodde från början.
Det enda som krånglade var att få isär kopplingen vid höger bakhjul, skiten hade ärgat ihop så jag lyckades dra av bulten där, men det löste sig tillslut.

Dags att trycksätta systemet så snart som möjligt, ska bli spännande och veta om det har blivit tätt nu.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: AC Kyler ej Chrysler Voyager 2007 (LÖST)

Ja hoppas det blivit tätt nu!! :) , verkar ju vara en vanlig felkälla till AC-problemen :|

Bakpartiet på Voyager är ofta utsatt för rost, kolla bara med Bilprovningen vad gäller bromsrör osv., men det är en annan sak =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: AC Kyler ej Chrysler Voyager 2007 (LÖST)

Kyler? Svenska sommaren har kommit med 5 grader och ösregn.

:D

Grattis med repet, AC branschen är full av skojare. Har själv fått kostnadsförslag på 10 kkr och utan att någon ville resa sig från stolen och titta på bilen. Vill minnas att mitt eget skruvande stannade under 2 kkr. Det är inte otillåtet att repa AC själv som vissa påstår.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: AC Kyler ej Chrysler Voyager 2007 (LÖST)

Den flesta (om inte all) gas i både bilar, kylskåp/frys m.m. är idag ofarlig så det är skönt, men man får ta det lugnt om det är en mycket äldre bil som fortfarande har lite gas kvar, så att man använder skyddsutrustning både för sig själv och miljön.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar