Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Någon som har handlat med ShopUSA?

Övriga diskussioner
Användarens profilbild
J-J
SUV
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 14:54
Ort: Stockholm

Någon som har handlat med ShopUSA?

Är det någon här som har använt sig av ShopUSA? Hur tyckte ni att det gick, vad var det som var bra/dåligt?
Dodge Durango 4x4 Hemi 5.7 Liter

Bild
Annons
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Någon som har handlat med ShopUSA?

Jag undrar detsamma.

(tapa)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Någon som har handlat med ShopUSA?

Hej,

Det fungerar bra att handla frakt via dem. Leveransen med större paket går via fartyg (finns information om vad som gäller på deras hemsida med volymgränser etc.) så man får räkna med ett par veckors leveranstid vilket är förståeligt eftersom det inte är flyg, men då kan man även ta hem större delar/prylar också.

Mycket bra kundtjänst som svarar snabbt.

Kommer tyvärr inte på något mera just nu förutom att det är smidigt att registrera ordern på deras sida bara man läser instruktionerna noga (vilket jag nog inte gjorde första gången).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
grey
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 10 sep 2014, 16:27

Re: Någon som har handlat med ShopUSA?

Kanske lite sent svar.

Jag har använt mig en tjänst som heter MyUS.com

Där köpte jag helt enkelt en egen postbox för 10 dollar. Och fick då en amerikansk adress.
Har handlat en hel del av rockauto.com innan .. men provade mest av nyfikenhet hur det fungerar med en sådan postbox.

Service och allt annat var utmärkt på MyUS. Man beställer helt enkelt varorna till den adressen som man får av dom. Sedan när de kommer dit får man ett mail om att de finns nu på din adress. Väl där kan man be om att få foto på sina varor, be att de ska plocka ihop varorna till ett enda paket .. och så vidare .. de gör i princip allt du vill att de ska göra. Sen när man själv vill att de ska skicka varorna så ber man dem att skicka dom . Allt görs via ditt konto på MyUS. Com .

Men jag upptäckte att egentligen var hela denna processen onödig om man ändå direkt från t ex rockauto.com beställer till sin adress i sverige .. men om man t ex hittar speciella emblem, lister eller andra prylar på t ex ebay från privatpersoner. Så är det ju ypperligt att ha en amerikansk adress. Då ofta privatpersoner i USA inte skickar till utlandet . Gäller även företag som inte skickar till utlandet .. då är det smidigt med en sådan tjänst
Skriv svar