Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

CGV -05 känner inte av att den är i Park läge

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
hj79
SUV
Inlägg: 187
Blev medlem: sön 29 maj 2011, 11:55

CGV -05 känner inte av att den är i Park läge

Tja

Växelspaken var trög så jag gjorde rent rörliga delar från växelspaken fram till lådan med brake-cleaner och smorde med wd40. Passade samtidigt på att sätta batteriet på laddning eftersom bilen stått en månad. Körde växelspaken fram och tillbaka några gånger så smörjningen tog och det gled lätt igen men då slutade den att känna av P läget, med resultat att jag får starta i Neutral. De andra lägena "lyser upp" i display men inte P och den går således inte heller att starta. Vad tusan hände. Sprayade jag någon kontakt tro?

Har en Chrysler GV från 05 med 20 000 mil på mätaren.

Ps det fungerande innan rengöringen då jag körde fram 5 meter för att nå eluttaget i väggen...
Chrysler Grand Voyager -05
Annons
Användarens profilbild
hj79
SUV
Inlägg: 187
Blev medlem: sön 29 maj 2011, 11:55

Re: CGV -05 känner inte av att den är i Park läge

Fixat. Verkar som om det hjälpte att dra fram växelmekaniken i infästningen till lådan gjorde susen.
Chrysler Grand Voyager -05
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: CGV -05 känner inte av att den är i Park läge

Hej!

Det brukar vara vajern som behöver justeras, men om det funkar nu så var det nog ytterst lite som den felade :)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar