Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Domkraftsplacering Voyager -2000

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
gagd57
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 11 jul 2011, 14:29

Domkraftsplacering Voyager -2000

Skulle vilja veta var man säkrast placerar domkraften (garagedomkraft) och pallbockar om man ska jobba under bilen. Haynes hänvisar endast till de vanliga ställena för medföljande däckbytesdomkraft. Sliter med ett servopumpsbyte på min grand voyager -00.

Hälsningar
Gustav.
Senast redigerad av Avenger den ons 10 jul 2013, 21:45, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
gurra
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Domkraftsplacering

Jag satte en domkraft modell större vid inre fästet på länkarmen när jag bytade styrleder.

Du får berätta sen hur det gick. Verkar vara lite surt att få ut pumpen.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Domkraftsplacering

Arvid78 skrev:Jag satte en domkraft modell större vid inre fästet på länkarmen när jag bytade styrleder. Annars har biltema små ramper som man kör upp bilen på. Har haft riktig god användning av dom vid oljebyte och små jobb under bilen. Kan lätt rekommendera dom

Du får berätta sen hur det gick. Verkar vara lite surt att få ut pumpen.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
zoppatorsk
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 16 feb 2012, 15:54

Re: Domkraftsplacering

Jag hissar och sätter pallbock mot balkarna under bilen. Tröskellådorna lyfter eller pallar jag aldrig emot
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Domkraftsplacering

Jag brukar göra som Arvid skrev :) Skulle aldrig ta mot tröskellådorna på en Voyager, brukar alltid ta mot balken invändigt som håller länkarmens inre fäste (på alla bilar).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
gagd57
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 11 jul 2011, 14:29

Re: Domkraftsplacering

Avenger skrev:Jag brukar göra som Arvid skrev :) Skulle aldrig ta mot tröskellådorna på en Voyager, brukar alltid ta mot balken invändigt som håller länkarmens inre fäste (på alla bilar).

Tack för svaren. Nu känner jag mig lite säkrare under kärran. Återkommer med resultat av servopumpbyte. Köpte en på skroten som visade sig vara lika sönderrostad men fick utbytt mot en annan, som verkar tät och med ny rostskyddsbehandling ska den väl hålla ett tag till.

Hälsningar
gurra
Användarens profilbild
gagd57
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 11 jul 2011, 14:29

Re: Domkraftsplacering

gagd57 skrev:
Avenger skrev:Jag brukar göra som Arvid skrev :) Skulle aldrig ta mot tröskellådorna på en Voyager, brukar alltid ta mot balken invändigt som håller länkarmens inre fäste (på alla bilar).

Tack för svaren. Nu känner jag mig lite säkrare under kärran. Återkommer med resultat av servopumpbyte. Köpte en på skroten som visade sig vara lika sönderrostad men fick utbytt mot en annan, som verkar tät och med ny rostskyddsbehandling ska den väl hålla ett tag till.

Hälsningar
Jo, nu är pumpen bytt. Gör inte som står i manualen (demontera katalysator). Demontera istället stabilisatorplatta (10-11 bultar, alla 21 mm utom en som är 17 eller 19 mm, kommer inte ihåg). Den som sitter värst till behöver inte tas av helt utan man kan med den kvar skjuta undan plattan. Lösgör drivaxel vid hjulet och fäll ner denna och vips har man ett stort hål att plocka ut servopumpen. Låter enkelt men det är en massa andra svåråtkomliga skruvar och kopplingar men det går.

Gurra
gurra
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Domkraftsplacering Voyager -2000

Trevligt att höra att det är fixat! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar