Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bromsrör Voyager 2000

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
gagd57
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 11 jul 2011, 14:29

Bromsrör Voyager 2000

Nyligen bytt servopump på min voyager-00 som var slitigt. Var på besiktning idag och då gick ett bakåtgående bromsrör sönder presis i övergången till den flätade delen. Min fråga är: Är den flätade delen endast till för att det ska vara mer flexibelt att demontera/montera. Jag köpte kopparrör idag och tycker det borde gå bra att dra dessa hela vägen. Är det någon som som har tips om ev problem (hinder) med byte av dessa två bakåtgående bromsrör. Tacksam för svar

:roll:
Senast redigerad av Avenger den fre 19 jul 2013, 22:45, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
gurra
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bromsrör

Har dragit nya kopparrör hela vägen bak (bägge) och det fungerar fint :)

Vilken del är det du menar? :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
gagd57
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 11 jul 2011, 14:29

Re: Bromsrör

Avenger skrev:Har dragit nya kopparrör hela vägen bak (bägge) och det fungerar fint :)

Vilken del är det du menar? :oops:
Funderar bara hur man kommer förbi bensintanken :? Eller måste tanken ner?
gurra
Användarens profilbild
gagd57
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 11 jul 2011, 14:29

Re: Bromsrör

gagd57 skrev:
Avenger skrev:Har dragit nya kopparrör hela vägen bak (bägge) och det fungerar fint :)

Vilken del är det du menar? :oops:
Funderar bara hur man kommer förbi bensintanken :? Eller måste tanken ner?
Glömde bara att fråga om de flätade delarna som sitter strax före där rören utgår från framtill, är dessa bara för att göra det mer flexibelt att hantera rören vid montering?
gurra
Användarens profilbild
zoppatorsk
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 16 feb 2012, 15:54

Re: Bromsrör Voyager 2000

Är man lite trixig så behöver inte tanken ner. Jag drog nya rör utan att ta ner tanken, men det blir nog mycket lättare om man gör det.
Användarens profilbild
gagd57
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 11 jul 2011, 14:29

Re: Bromsrör Voyager 2000

zoppatorsk skrev:Är man lite trixig så behöver inte tanken ner. Jag drog nya rör utan att ta ner tanken, men det blir nog mycket lättare om man gör det.
Tack, men uppäckte att man inte behöver ta mer tanken. Räcker att lossa den och domraft under och skjuta den några cm inåt så blir det genast lättare. Slipper åtminstone koppla loss allt skit som går in till tanken. ;)
gurra
Skriv svar