Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Nej tyvärr, den felkoden kan betyda flera saker, utgå ej efter vad autocom gav för generellt svar.

Eftersom du bytt ventilen så bör du precis som du gör felsöka ev. kabelbrott, då mäter du kontinuiteten från det stiftet på PCM-kontakten ut till kontakten vid ventilen. Andra fel kan även vara PCM:en i sig, ej roligt. Hade så varit saken så hade jag skippat åtgärder och kört som det är, ingenting kan ta skada och besiktningen säger ingenting på en årsmodell -99 då de inte kör någon diagnos.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
andreasjakobsson
Van
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 09:17

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

ohhh fy fan idag har jag vart ut och tagit bort batteri, säkringscentral, styrenhet och dom 2 stora kablarna till det, det var lite vått vid stiften på både kontakten och i styrenheten, säkert kortis mellan stiften och enheten,

försökte iafllafall rengöra o torka hade natruligtvis glömt multimetern för jag tänkte mäta stiften som ledde till soleniden, ska göra det imorrn, så jag vet om det är kontakten eller styrenheten,

men om det är styrenheten, kan man köpa en beg o bara plugga in o typ klart eller lär man omprogramera den på nå sätt, är det kontakten hur fan gör man då, klippa o klistra =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Meddela gärna hur det går först =)

Ja, man måste dessvärre anpassa styrboxen till bilen, så det kostar ofta mer än vad bilen gör tyvärr, om det inte är en riktig lågmilare i superfint skick:). Men hur såg kontakten ut, var den dålig?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Hur är det med town and country med det. Är det kodad nyckel?
Kolla kablarna och hoppas på det bästa.

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Juste, han har en 99, då ska det fungera utan programmering om du inte har transpondernycklar, gråa tjocka nycklar till tändlåset.

Kontrollera även så att VIN/Chassninumret stämmer om man skulle prova på ett byte, samt korrekt motorstorlek.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Pcm,n måste ha samma p/n som din

Sent from my B1-A71 using Tapatalk
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
andreasjakobsson
Van
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 09:17

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

skumt, idag gick jag ut o starta bilen service lampsmuppen tändes som vanligt, sen efter 30 m så släcktes den, hur fan går det till?

8-), nej jag har vanliga nycklar med en dosa

jag lär nog lämna in den där, så får dom kolla vad det är för fel, orkar inte =)
Användarens profilbild
andreasjakobsson
Van
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 09:17

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Eller kan det vara så enkelt att man lär typ åka en bit för att den ska försvinna från enheten ? Drive cycle eller va fan det kallas, har ju bytt soleniden
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Lampan brukar släckas efter en bit eller en längre bit:-) när felet är åtgärdat. Är väl systemet som tar sin tid innan lampan släcks

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Kan mycket väl vara så att bilen kände av förändringen och att den höll i sig länge nog :) Hoppas!!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
andreasjakobsson
Van
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 09:17

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Nej lampjäveln kommer inte tillbaks, jag bara åker o åker :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Säg det inte högt, då börjar den lysa igen:(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
andreasjakobsson
Van
Inlägg: 97
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 09:17

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Ja, den gjorde det när jag åkte hem
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

:(

Men låt den gå lite på nya ventilen och se vad som händer, annars kan den vara så om man inte stör sig på lampan, ingen stor skillnad i någonting om den inte börjar tveka och gå ryckigt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
zoppatorsk
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 16 feb 2012, 15:54

Re: Felkod på Chrysler Town & Country -1999 p0443

Jaha, då får väll jag ta över denna tråd då bilen i fråga nu är i min ägo. Köpte bilen igår och föregående ägare upplyste inte om detta fel (inte trådskaparen, var ägaren efter honom).
Lampan tändes inte förrän jag nästan kommit hem. Har märkt att den tänder och släcker lite då och då.

Eftersom solenoiden är bytt så tänkte jag ge mig på att kolla kablar o kontakter ifall det är glappkontakt nånstans.
I värsta fall får jag leva med felet, bilen var i alla fall billig och tycks fungera bra i övrigt till skillnad från min gamla skrothög.




Knackat på telefonen!
Skriv svar