Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler town & country -2008 Batteri laddar ur

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Chrysler town & country -2008 Batteri laddar ur

Hej nu har jag fått skumma saker med bilen IGEN, town & country 2,8 2008, köpte nytt batteri för när bilen stått 2 dagar så var den tvärdöd, men samma sak med nytt batteri, och efter jag bytt batteri skulle jag ut och köra, men bilen går knappt att gasa med, 2000varv sen är det stopp, vad kan detta vara för konstigt? Med vänlig hälsning, Micke
Senast redigerad av Avenger den tor 11 jan 2018, 13:27, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik samt flyttade tråden till Voyager-kategorin / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler town & country -2008 Batteri laddar ur

Hej!

Har du kollat om där finns några felkoder, lyser motorlampan?

Ang. batteriet, prova först och främst att stanna kvar i bilen efter att du låst den, kontrollera då så att alla lampor, mediaenhet osv. är helt avstängt efter några minuter. Det bästa är dock att koppla till en multimeter mellan batteriet och bilen och läsa av hur många amp den drar, sedan rycka säkring efter säkring för att se vilken funktion som drar strömmen.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbebock
Van
Inlägg: 83
Blev medlem: lör 06 feb 2016, 16:40
Ort: Eslöv

Re: Chrysler town & country -2008 Batteri laddar ur

Hej och tack för du svarade, jag har skickat vidare till en kompis som har bilen för att se om han kunde hitta felet, men att den bara går upp till 2000 varv, är det inte så att den går in i något ”nödläge”? Det med batteriet misstänker jag lite att kanske generatorn är kass, men återkommer när kompisen kollat mer, motorlampan är släckt, Med vänlig hälsning, Micke
Skriv svar