Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

ABS hydraulpump motor kretsfel på 2.8CRD-07

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
hansan
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 12 jan 2018, 21:38

ABS hydraulpump motor kretsfel på 2.8CRD-07

Hej!

Skickar mina andra fråga i detta suveräna forum :D . Kan bli fler då jag har lite fler problem med bilen.

ABS lampan har börjat lysa och jag fick två felkoder. Den ena var höger sensor, vilket jag nu bytt (löste en av felkoderna). Och den andra var "ABS hydraulpump motor kretsfel", vilket fortfarande är kvar.
Jag ha mätt på säkringarna och det verkar vara spänning på dessa. Jag har även lokaliserat hydraulpumpen till bakom (snett neråt) batteriet.
Tänkte börja mäta så att jag har spänning till pumpen också. Misstänker att "kolen" är slut i den (läste att det kunde hända, dock var det en Ford Focus jag läste om).
Är det någon som har haft samma problem, kanske är jag inne på fel spår?

Mvh
Hansan
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ABS hydraulpump motor kretsfel på 2.8CRD-07

Hej!

Jag hade börjat med att kontrollera kablaget väldigt noga, börja underifrån säkringsboxen hela vägen till ABS-modulen, se till att plocka bort det som är i vägen, såsom batteriet (dra några "förlängningskablar" istället när du ställt det åt sidan, kom ihåg att vara försiktig).

Kan vara så att det är skadat och börjat rosta någonstans.

Nästa steg/i kombination med ovanstående, är att mäta upp vid ABS-modulen precis som du säger.

Förhoppningsvis löser det sig på ett enkelt och smidigt sätt, utan att du behöver byta ut pumpen.

mvh

P.S. Vad är det för felkod du har fått exakt? Vad har du felsökt med för instrument?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
hansan
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 12 jan 2018, 21:38

Re: ABS hydraulpump motor kretsfel på 2.8CRD-07

Hej Avenger.
Jo, är inne på det spåret med att mäta mig fram först innan jag börjar riva i pumpen.
Använder Autocom med Delhi 2013.
Bifogar bild på felmeddelande senare (bilden var för stor)
Mvh Hansan
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ABS hydraulpump motor kretsfel på 2.8CRD-07

Kolla gärna kablaget noga, det är ganska ofta som det är just det som felar.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
hansan
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 12 jan 2018, 21:38

Re: ABS hydraulpump motor kretsfel på 2.8CRD-07

Här kommer felkoden.
/Hansan
Bilagor
ABS_Felkod.jpg
Skriv svar