Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpråd Dodge Ram!

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Dodge Ram!

Gött, ser ju bra ut!

Vad stod det i USA-rapporten förresten?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Dodge Ram!

Bmw Danne skrev:Shit!! Detta var inte dåligt.Har varit medlem på Autopower som är ett BMW forum och aldrig nånsin sen -99 fått ett så bra och utförligt tips.
Suger åt mej allt du skrev och får jag bara ner priset 30 ca så ska jag dra en carfax på den. Tack för så hemskt mycket för hjälpen :)
Vad trevligt att höra :)

Ha det gott!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Dodge Ram!

Hej igen!

En punkt som jag glömde skriva är att vissa tidiga HEMI-motorer, 2002-2003 eller 2002-2005 (hört en del olika), har ventilfjädrar av sämre kvalité/materialfel, varav de kan gå sönder och eventuellt förstöra motorn om man har otur (fjädern ramlar ner och resten säger sig självt..).

Kan givetvis hända på vilken årsmodell som helst och andra bilar också, men just de tidiga HEMI's hade lite problem med dessa, men det är inte jättevanligt.

Detta är värt att kolla upp i dokumentationen, om fjädrarna är bytta, annars kanske man bör byta dem om det blir ett köp, så slipper man oroa sig för det.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bmw Danne
Minivan
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 00:19

Re: Köpråd Dodge Ram!

Tack ännu en gång,dock så ville inte killen diskutera priset i den utsträckningen som jag ville.
Fanns ingen som helst dokumentation med oljebyte i vxllåda,fördelningslåda och axlar.
Och då blir de nog att kika vidare. Men "Ill be back" :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Dodge Ram!

Det var synd, men kanske lika bra det då dokumentation saknades. Så småningom dyker det upp helt rätt objekt, man brukar tyvärr få vänta ett bra tag och då gäller det att slå till snabbt, men att samtidigt hinna kolla upp bilens historik osv.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar