Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

bok till jeep Grand Cherokee 2.7Cdr

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
mr.v6
Van
Inlägg: 56
Blev medlem: sön 16 jun 2013, 18:32

bok till jeep Grand Cherokee 2.7Cdr

Hej
som nybliven ägare till en Jeep Grand Cherokee 2.7Crd söker jag med ljus och lyckta efter en svensk instruktionsbok då denna bil är en Belgien import och saknar en bok som jag kan läsa ;) söker i första hand en Svensk bok och i andra hand en amerikansk bok, någon som har förslag på var man hittar en sådan finns det något ställe där man kan ladda ner manual :)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: bok till jeep Grand Cherokee 2.7Cdr

Hej!

Jag har tidigare kontaktat Chrysler Sverige (om jag minns rätt) och de har tyvärr inte scannat in några instruktionsböcker på svenska, det är främst senare årsmodeller som finns att hämta hem (Fiat har en samlingssida med kostnadsfria böcker på svenska till Fiat, Lancia, Jeep osv.).

Det du kan göra är att kontakta ett par bildemonteringar som har haft/eller har den bilmodellen i lager (Jeep Grand Cherokee WJ med 2.7 liters dieselmotor) och höra om de har någon bok sparad.

Annars kan du ladda ner den amerikanska boken kostnadsfritt på Jeep.com under menyn "Owners", dock finns det endast manualer från årsmodell 2004 och uppåt så det är precis att Jeep Grand Cherokee WJ finns. Allting är inte samma som för en Europasåld Jeep WJ, men det mesta stämmer, dock inte vad gäller vissa lampor, dieselmotorn, osv.

Skulle du behöva en bok till en annan årsmodell så kan man även köpa detta på Jeep.com, dvs. om du behöver till en 2002:a eller 2003:a (vad har du för årsmodell på bilen förresten?), dock är nog det mesta samma mellan dessa årtal. För övrigt så lanserades Jeep WJ med 2.7 CRD-motorn år 2002 och sträckte sig till 2004, därefter kom nya generationen Grand Cherokee WK.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar