Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Cheva Avalanche

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Cheva Avalanche

Denna gång är frågan å väns vägnar.
Avalanche vs Silverado.
Silveradon har väl större motor och är mer av en arbetshäst. I övrigt, kvallite, kända problem på den olika bilarna, plus och minus. Priset är ju en stor skillnad. Dessutom verkar det knappt eller inte alls finnas Avalancher efter 2010?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Cheva Avalanche

En annan sak, vad är det som väger så in åt helvete på Avalanchen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cheva Avalanche

Ang. det strama utbudet här i Sverige så är min gissning att det var för låg efterfrågan på Avalanche varav importörerna var ytterst försiktiga med att ta hem för många. Det finns några nyare 2012:or o liknande tror jag, men inte många. Anledningen beror troligtvis på att bilarna inte gick hem här i Sverige då de är ett mellanting av både SUV och Pickup (Avalanche bygger på Chevrolet Suburban, ej Silverado). Efter årsmodell 2013 avslutades modellen helt och hållet i USA pga. det låga intresset/försäljningsnedgången.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Cheva Avalanche

Ja det fanns inte tillräckligt många hiphopare som ville ha dom längre hehe den är ju cool, men man förlorar ju på arbetsfronten, mindre flak, spiral istället för bladfjädrar. Vinner på komfort dock. Men det blir ju en delning i marknaden


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cheva Avalanche

Jag tror även att utvecklingen av Pickuperna var en bidragande orsak, då de blivit mer som SUV:ar/personbilar att köra och åka i varav en "Suburban pickup" inte fanns behov av längre. Innan de nuvarande generationerna av Ram, Silverado osv. så pratade man inte så mycket om "personbilskomfort" hos pickuper, men det är däremot högst aktuellt idag.

Men det är trist som du säger då det är en häftig bil.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Cheva Avalanche

Men i övrigt är det samma saker att tänka på vid köp? Oljor, bromsar, etc etc?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar