Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

TH700

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
ChevyG20
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 05 maj 2018, 14:27
Ort: Farsta

TH700

Hej.
Jag har råkat ut för ett litet dilemma. Eller så är jag bara dum. :ugeek:

I vintras råkade jag haverera backen på min G20 då jag skulle gunga mej loss.
Nu har jag drift fram på ALLA lägen. :shock:

Jag har försökt ta reda på vad jag har för låda, men det går sådär.
Bilen är en -89:a och det mesta pekar på att det är en 700-låda.

MEN när jag läser i Hayensboken för demontering av låda står att man skall lossa vaccumledningen.
Problemet är att jag inte hittar nå'n. Är det någon annan ledning det talas om?
Sedan skall det enligt boken finnas en ID långt bak på lådan. Längst ner på högersida mot botten mot sump-plåten.
Det som står där är 9tum315B och är inte alls dom siffror som tydligen skall ingå i ID't.
DÄREMOT finns det siffror på struten på högersidan.

Jag har iaf kommit fram till att det inte är en 350 och inte en 700 med lockup.
Finns det då så mycket annat att välja på? Enligt vad jag läst upphörde en 700 att tillverkas 87, alltså 2 år innan bilen byggdes.
Fast dom kan ju haft lådor kvar och slängt dit. Det är förövrigt ett Canadabygge, om det har nå'n betydelse?

Har försökt forska mej fram till vad felet består av, och vanligast är väl att backhuset ger upp, men då borde den inte dra i alla lägen framåt.

Jag är ganska ny på sån't här, fast jag haft bilen i 10 år.

VÄLDIGT tacksam för svar.
Okunnig. :P

Går det bara lägga ut en bild, eller är jag dum igen? :mrgreen: :mrgreen:
Foton-0010.jpg
Bilagan Foton-0002.jpg finns inte längre
Bilagan Foton-0016.jpg finns inte längre
Bilagan Foton-0010.jpg finns inte längre
Annons
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: TH700

10 år och inte servat lådan?

Th400 finns i Vanarna också

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GM_transmissions

Kolla på ditt tråg och denna länk så ser du vilken låda du har http://blog.wrenchmanrepair.com/categor ... ns/page/2/
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
ChevyG20
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 05 maj 2018, 14:27
Ort: Farsta

Re: TH700

Servat å servat. Olja har jag inte behövt byta, då den läcker som ett pissnödigt luder, slår bara i ny. :mrgreen: Sen har den inte rullat så hemskans många mil på dessa år, men du har rätt i sak.
Har gjort vissa efterforskningar på 400:an och tråget ser annorlunda ut, plus att alla kopplingar och vajrar sitter som på dom 700 jag sett,
så jag förmodar att det är en så'n. :P

Har letat efter backhuset i lådan och hittat på NorrlandsC. Så köpa beggad låda för 6000 eller renovera min, troligen ungefär samma pengar.
Jag har oxo efter forskning inatt kommit fram till att det skall sitta en tag med id på lådan, men den lyser med sin frånvaro.
Skall fortsätta forska idag, det skall vara ett K på kåpan om det är till lite tyngre bilar oxo.

Det enda goda som kan komma ut är att jag får mer lärdomar. :D
Användarens profilbild
ChevyG20
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 05 maj 2018, 14:27
Ort: Farsta

Re: TH700

Tror jag rett ut det.
Det står MD8 på kåpan och då är det en 700 sen har jag vajjer till hastighetsmätaren vilket gör den till en 700R4. Kpå kåpan brukar vara till 4x4 fordon.
9TUM315B är tydligen rätt ID för denna låda.9=1989 el 1982 så d verkar vara rätt. Dax för Haynes att uppdatera sin mekarböcker.
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: TH700

Skönt att du löste det!

Haynes har aldrig varit en bra manual tycker jag.

Om jag väl handlar manual så ska det vara originalmanualen, där står fan allt 8-)
IMG_5743.JPG
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
ChevyG20
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 05 maj 2018, 14:27
Ort: Farsta

Re: TH700

Snacka om dassliteratur. :shock:
Skriv svar