Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ford f150 SVT Lightning

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
Peterkk
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 21:01
Ort: Köping

Ford f150 SVT Lightning

Hej,

Ska kika på en Ford f150 SVT Lightning 2003.

Nåt speciellt jag bör kolla?
2003 Ford F150 SVT Lightning , 2004 Chrysler PT Cruiser GT
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ford f150 SVT Lightning

...att ta det försiktigt med gaspedalen, för den går fort :D ..och drar en hel del bensin, men antar att den ska gå som "entusiastbil" och ej som en daily driver?

Bra att du kikar på en senare årsmodell, då är de flesta "barnsjukdomar" åtgärdade!

Men kolla ändå oljan och kylarvätskan efter indikation på om topplockspackningen är OK, samt om bakaxeln läcker någon olja.

Historiken gissar jag på att du kollat upp extremt noga? Som sagt är detta en redig prestandabil så det förvånar mig inte om en hel del utav dem krockat i USA, och sedan importerats till Europa och fixats iordning.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ford f150 SVT Lightning

Antar att det är den blåa på Blocket.se? (finns bara en Lightning dock).

Tycker att priset är för högt, har dessutom sålts billigare tidigare:

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XUG905

https://biluppgifter.se/fordon/XUG905

..kan dock ha varit något fel som dom fixat varav den är dyrare nu, men ändå...

Kolla vad det är för luftfjädring som monterats.

Ang. historiken, CARFAX kostnadsfria riskfaktorcheck säger att det finns hela 7 st risker, undra vad det är för några...?

Gissar på att det är Grufman Bil som tagit hem bilen från Staterna, kolla gärna med dem om bilen, ifall de har någon intressant info.

Jag hade även kikat med den förra ägaren, som bara ägde bilen i ett halvår.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Peterkk
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 21:01
Ort: Köping

Re: Ford f150 SVT Lightning

Tack för snabbt svar ;-)
Säljaren har sålt denna bil 2 gånger, varför sista ägaren ägt den så pass kortvarigt, nämnde han inte.

Det är någon typ av fulluftfjädring runt om, gick på 50K. Bladfjädrar ligger på flaket sa han.

Har bevakat på blocket ca. 1år, alla ligger runt 200K, även i Tyskland. Är något billigare i staterna, men slutar då skyhögt klara här hemma.

Att de slukar soppa beror säkert en del på nöjesfaktorn, men INGEN köper en Lightning för att spara soppa.

Kan kanske vara värt att ta en Carfax, den va 3 år gammal när den kom hit.

Det tråkiga är att man får så dåligt för min 300C :-(
2003 Ford F150 SVT Lightning , 2004 Chrysler PT Cruiser GT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ford f150 SVT Lightning

Ja precis, såg det :)

Du kan kolla upp tidigare privatägaren via Transportstyrelsen, logga in med Bank-ID, sedan är det bara att skicka iväg ett SMS och fråga lite :D

Kolla även med Grufman Bil vad de har att säga, kostar inget att mejla dem och fråga lite :) Någon historik/saker de kommer ihåg bör finnas.

Nuvarande bilhandlare som annonserar bilen bör ta fram en CARFAX-rapport, tycker inte att man som köpare ska behöva göra det.

180 tkr MAX =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar