Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

FORD F250 - SNACK

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
F250
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 16 sep 2016, 16:09

FORD F250 - SNACK

Hej,

Jag har precis köpt min första pickup. Det har varit en dröm hela mitt liv. Varför vet jag inte :D

Jag slog till på en 1991 Ford F250 single cabin. Den hade just den looken jag ville åt.

Bilen är i fint skick men lite fix finns ju alltid med dessa juveler. Jag skapar denna tråd för att kunna diskutera bilmodellen och utbyta erfarenheter och idéer kring hur man kan bygga och vårda sin bil.

Just nu håller jag på och letar med ljus och lykta efter bildelar till denna men det verkar vara som att leta efter vatten i öknen :D


Vilken är den bästa bildelssajten för FORD F250?


Allt gott!
TAKE IT EASY. BUT TAKE IT.
Annons
Användarens profilbild
F250
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 16 sep 2016, 16:09

Re: FORD F250 - SNACK

Hej igen,

Jag kan svara på min egna fråga om att följande sajt tycks ha i stort sett det mesta! :D

www.1aauto.com


Topp!
TAKE IT EASY. BUT TAKE IT.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: FORD F250 - SNACK

Grattis till bilen!

Lägg gärna upp någon bild om du har möjlighet! :)

Ja, den sidan är väldigt bra, de har även en grym YouTube-kanal där de lägger upp informativa videos osv.

Som du kanske har märkt så får man främst vända sig till reservdelssidor i USA när man letar delar till den bilen, men det går även att få tag på här i Sverige via Hansen Racing, Åbergs VTC, Norrlands Custom osv.

I USA finns även ebay.com, Rockauto.com, Summit Racing m.m.

Vad är det för delar du behöver?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar