Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Några idéer på hur man får forumet mer aktivt?

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Några idéer på hur man får forumet mer aktivt?

Hej!

Jag skulle gärna vilja få forumet mer aktivt, fler trådar med diskussioner och framförallt fler medlemmar vora kanonbra, och det är inte bara för att fylla ut innehållet med struntprat, utan seriöst, och inte bara att man ska kunna få hjälp med sin bil, kanske lite mer community-aktigt?

Jag vet att jag tidigare enbart ha viljat hålla detta som ett enkelt forum, men det går nog göra aning mer med innehållet?

Jag tar hemskt gärna emot tips på allting, tävlingar? fler guider? ändra webshoppen? fler sponsorer? uthyrning av instrument (OBD2, DRB osv.)?? och massa annat..

Kanske facebook??

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Några idéer på hur man får forumet mer aktivt?

jadu! det har jag funderat på flertalet gånger om hur man lockar seriösa medlemmar som dessutom är aktiva. ser att vi har typ 50 medlemmar nu men de tycks fortfarande bara va du jag å ett fåtal till som faktiskt skriver något. så säg att det är 50 medlemmar varav 35 av dem skapade användare å glömde bort forumet. kanske skall fixa något nyhets brev som går ut till respektive medlems e-mail så dom blir påminda om att vi finns å laddar för våren å sommardäck!
vet inte vad ett sånt meddelande skulle kunna innehålla men kanske diverse uppdates som typ utökningar i webshopen eller kanske något friskt som bara inbjuder till lite vårsnack som typ nyheter bland bil shampoon eller vårstäda bilen guiden. datum till kommande stora crusingar runtom i Sverige eller nåt kanske.
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Några idéer på hur man får forumet mer aktivt?

Kanonbra förslag!

Gillar verkligen idén om nyhetsbrev etc., ska skapa något seriöst sådant snarast.

Ska även kolla igenom webshoppen.

Jao man vill ju ha seriösa på forumet där alla kan hjälpas åt osv. och som skriver intressanta inlägg :)

Måste även bygga upp sökmotoroptimeringen på denna nya domänen, .com-adressen är snart flyttad tillbaks, men den kommer i fortsättningen bara "peka om" till .se adressen.

Tänkte även på någon slags tävling, det är alltid roligt om det är seriöst :)

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Några idéer på hur man får forumet mer aktivt?

Ja ett nyhets brev kan ju innehålla allt från ett enkelt "Hej! Kommer du ihåg oss på usabilforum" eller kanske massa läckra bilder från mässan i jönköping till påsk
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Skriv svar