Tänkte att jag kunde berätta lite om en riktigt dålig dag för både mig och min bil.
Var ute och körde precis som vanligt när jag märkte att Motor temperaturen började stiga. Stannade så fort som möjligt och plötsligt hoppade kylslangen som går till motorn av. Av någon konstig anledning är det helt fel slang som sitter där med en riktigt kass spänning på nippeln. och all kylvätska åkte ut.
Satt på den igen ( Tur man alltid har sina verktyg i bilen) fyllde med vanligt vatten och åkte hem försiktigt. Ville ej riskera att den hoppa av igen så körde runt 60-70km/h hela vägen hem som mest är nerförsbacke . Gasade knappt (ibland inte alls)och bilen gick stadigt runt 60km/h hela vägen hem. när jag kommer till min utfart dör bilen plötsligt ( Ligger på runt 5km/h) lyckades pakera bilen. När jag försöker starta drar startmotorn igång efter några rundor går bilen igång men dör nästan direkt igen , Prövade två gånger.
Efter det vägrade den Elektriska sidodörren öppnas. ( Gissar på att batteriet inte orkade mer efter jag hade prövat starta den två gånger)
KAn jag ha sådan otur att bränslepumpen bestämde sig för att dö helt plötsligt då motorn blev varmare än vanligt? Eller är det för att den blev FÖR varm och all bränsle som kommer i kontakt med motorn blir till ångor direkt och försvinner då den är för varm? och isf syns det på en OBD-II? Har inskaffat en sådan idag
Ska inte försöka starta bilen igen förens jag har bytat kylsystemet.
Förra ägaren hade kopplat systemet fel så det hade kommit motorolja i hela kylsystemet....
All hjälp och råd uppskattas