Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bad car day.(Hjälp!)

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Bad car day.(Hjälp!)

Kanske någon som hällt i kylarcement tidigare? =(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
NickW
SUV

Avenger skrev:Kanske någon som hällt i kylarcement tidigare? =(
Får hoppas att detta inte är fallet. Började bara komma upp när jag väll hade tvångsmatat den så chansen är att det är gamla brända olje rester från tidigare. Vi får se imorgon
~W
NickW
SUV

Försökte starta nu igen. Startmotorn går runt och motorn hoppar till så hela bilen skakar. men den går inte igång. Jag hoppas att det är batteriet och ska pröva inom kort med startkablar . Hoppas på det bästa! Annars blir det väll att tömma hela systemet på kylvätska igen och byta topplockspackningen.
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Vi får absolut INTE hoppas att det är det tråkiga som skett :(

Bild
NickW
SUV

Avenger skrev:Vi får absolut INTE hoppas att det är det tråkiga som skett :(
Prövade nu igen med startkablar. Ville ikke! Kommit in vatten i motorrummet med så allt visar på topplockspackningen . Ska påbörja arbetet imorgon, bara att vänta på delarna från U.S.A nu =(
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Nej fy vad tråkigt =(

Hoppas dock att bytet går bra och att det blir massa nya kunskaper, så kommer det något gott ifrån detta elände.

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Bad car day.(Hjälp!)

Tusan så tråkigt. Hoppas det går smärtfritt att byta packningen

Skickat från min C5503 via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
NickW
SUV

Re: Sv: Bad car day.(Hjälp!)

Arvid78 skrev:Tusan så tråkigt. Hoppas det går smärtfritt att byta packningen

Skickat från min C5503 via Tapatalk 2
Vad jag har hört ska det inte alls vara smärtfritt :twisted:
Ska fixa massa annat på bilen i vilket fall som helst. Kommer nog en ny tråd inom en snar framtid med mina planer och lite bilder.
~W
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Om det läcker in vatten i cylindrarna så ska du inte försöka starta den, vatten komprimerar inte så om det kommit in mer än vad som får plats i utrymmet när kolven är längst upp blir resultatet att man antingen kröker vevstakarna, spräcker topp/block, knäcker startmotorns fästen eller i bästa fall så blir det bara stumt.
NickW
SUV

sverker skrev:Om det läcker in vatten i cylindrarna så ska du inte försöka starta den, vatten komprimerar inte så om det kommit in mer än vad som får plats i utrymmet när kolven är längst upp blir resultatet att man antingen kröker vevstakarna, spräcker topp/block, knäcker startmotorns fästen eller i bästa fall så blir det bara stumt.
Så dum är jag inte . Så fort jag upptäckte att det kom in vatten slutade jag såklart. Men tack för all hjälp hittills Sverker du har verkligen varit till hjälp. Ska tömma bilen idag på kylvätska och påbörja arbetet
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

NickW skrev:
sverker skrev:Om det läcker in vatten i cylindrarna så ska du inte försöka starta den, vatten komprimerar inte så om det kommit in mer än vad som får plats i utrymmet när kolven är längst upp blir resultatet att man antingen kröker vevstakarna, spräcker topp/block, knäcker startmotorns fästen eller i bästa fall så blir det bara stumt.
Så dum är jag inte . Så fort jag upptäckte att det kom in vatten slutade jag såklart. Men tack för all hjälp hittills Sverker du har verkligen varit till hjälp. Ska tömma bilen idag på kylvätska och påbörja arbetet
Tycker inte det vore så dumt om man "råkade" =) ..när man väl ser något fel på sin bil så är det svårt att inte göra felet värre, så är det iaf för mig :lol: :oops:

Bild
NickW
SUV

Avenger skrev:
NickW skrev:
Tycker inte det vore så dumt om man "råkade" =) ..när man väl ser något fel på sin bil så är det svårt att inte göra felet värre, så är det iaf för mig :lol: :oops:
mjo sant. Det jag gjorde i detta laget var att koppla ur alla kylanordningar till motorn och körde den till mitt garage
~W
Skriv svar