Började för två dagar sedan med att indikatorn för växelväljaren i instrumentpanelen hade fyrkantiga rutor kring varje bokstav. Vad betyder det, någon som vet?
Igår var vred jag på startnyckeln och inget händer, inte en tillstymmelse till att starta. Efter femte försöket startar bilen! Därefter kör jag och stannar ett par gånger under dagen. Men så igår kväll är händer inget vid ett antal startförsök. Alla lampor i instrumenteringen lyser men bilen är helt död!!!
Känner någon igen sig och har någon lösning?
Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD-07
Annons
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Har genom att försöka starta bilen fått fram någon slags felkod: P113.0. Någon som vet vad det kan indikera?
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD-07
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Hej. Dessa svar får jag om vad som kan vara fel när jag kollade din felkod
- Faulty Intake Air Temperature (IAT) sensor
- Dirty air filter
- Intake Air Temvper ature (IAT) sensor harness is open or shorted
- Intake Air Temperature (IAT) sensor circuit poor electrical connection
Chrysler Voyager V6 2004
- Faulty Intake Air Temperature (IAT) sensor
- Dirty air filter
- Intake Air Temvper ature (IAT) sensor harness is open or shorted
- Intake Air Temperature (IAT) sensor circuit poor electrical connection
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Om det är en "punkt" mellan siffrorna så tror jag inte det är en felkod, kan du bekräfta koden du fick?
Låter nästan som att det är något med växelväljaren, den tror att den inte är i PARK eller NEUTRAL, så kanske sensorn är defekt? Prova att lägga den i NEUTRAL och se om den går igång..
Låter nästan som att det är något med växelväljaren, den tror att den inte är i PARK eller NEUTRAL, så kanske sensorn är defekt? Prova att lägga den i NEUTRAL och se om den går igång..
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Hej!
Stämmer, läste av felkoden "fel" ingen punkt utan: P 1130!
Har provat att lägga i NEUTRAL men den startar tyvärr inte...
Kan det vara någon säkring eller liknande?
Stämmer, läste av felkoden "fel" ingen punkt utan: P 1130!
Har provat att lägga i NEUTRAL men den startar tyvärr inte...
Kan det vara någon säkring eller liknande?
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD-07
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Okej, men då kanske det är något med bränsletrycket som felkoden indikerar, igensatt filter? Regulator?
Kolla gärna denna tråden på amerikanska forumet:
http://www.chryslerforum.com/forum/chry ... 130/page6/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolla gärna denna tråden på amerikanska forumet:
http://www.chryslerforum.com/forum/chry ... 130/page6/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Har nu bogserat bilen till Hedin bil. Innan dess kontrollerades att ström gick fram till startmotorn vilket det gjorde och därför antas att den är trasig?
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD-07
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Juste, jag missade att du skrev i första inlägget att den inte ens gick på startmotorn, då kan det mycket väl vara den eller solenoiden.
Re: Chr Gr Voyager 2.8 CRD -07 startar inte!!!
Man har alltid (så gott som, om inte kabeln brunnit av) spänning på matarkabeln fram till startrelät (aka solenoid, den lilla cylindern på startmotorn). När den sedan får manöverspänning så drar den och sluter kretsen så att startmotorn får spänning. Om startrelät drar så brukar det höras med ett ljudligt klick, men t.ex. polerna kan ha blivit brända eller som hände en gång för mig att kabeln från startrelät till startmotorn brann av. Man brukar kunna "mejselstarta" genom att kortsluta polerna på startrelät så att det blir krets till startmotorn.
Om den är helt död och inte klickar någonting alls så brukar det vara manöverspänningen till startrelät som fattas, av någon anledning. På moderna bilar kan det vara elektronik inblandat, på äldre brukar den vara kopplad antingen direkt från startläget på nyckeln eller via ett vanligt relä.
Om den är helt död och inte klickar någonting alls så brukar det vara manöverspänningen till startrelät som fattas, av någon anledning. På moderna bilar kan det vara elektronik inblandat, på äldre brukar den vara kopplad antingen direkt från startläget på nyckeln eller via ett vanligt relä.