Lite offtopic: Ja det kostar minst 1 000:- om du vill läsa av med DRB-instrument (det verktyget kan läsa av nästan alla moduler i bilen samt programmera om bland annat automatlådan; PCM, TCM, BCM, AIRBAG, ABS, FCM osv..), du kan enbart göra det hos en Chrysler aukt. verkstad eftersom inga andra verkstäder vill investera i det dyra DRB-instrumentet
Men en vanlig felsökning OBD2 kostar inte så mycket, det kanske de lokala verkstäderna gör gratis om man har tur, men då är man begränsad till motorkoder (PCM), samt en del TCM-koder från automatlådan. Dessvärre hjälper inte en OBD2-felsökning när det gäller ev. fel i mätarhuset eftersom det kopplas samman med BCM och andra moduler, dock kanske det visar ev. givarfel i motorn som förhindrar uppstart
Påsen: Vilken otur! Back to school?!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Enligt många så är det knasiga eu-regler som bestämmer detta, bilen ska ju kunna dra mer i faktiska fall, dumt av Transportstyrelsen att inte följa ett generellt mått att utgå ifrån på alla Voyagers
Voyan97: Det stämmer så sant!
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jäkla bra att lådan är modifierad, lock-up är ju den del som går sönder i 35% av fallen med defekt låda, skönt att den är förstärkt i din bil, enligt en del folk så kunde Chrysler ha undvikit automatlåderas genom att förstärka denna komponent från början, hade bara kostat 200:- kr eller något sånt
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)