Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
sätilarobban
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 21 apr 2014, 20:38

servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Hej jag har en grand voyager 3.3l aut 07a.jAG UNDRAR OM DET ÄR NÅGON SOM VET VAR MAN KÖPER EN SERVOPUMP BILLIGT NY.
Finns det olika pumpar eller finns det bara en modell MVH Robban
Senast redigerad av Avenger den fre 15 maj 2015, 13:57, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till motorstorlek samt årsmodell i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Pierre_Kopp
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 10 apr 2015, 17:55

Re: servopump

EBay är riktigt bra eller rockauto.com
Användarens profilbild
sätilarobban
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 21 apr 2014, 20:38

Re: servopump

Jag ser att alla pumpar är utan remskiva hur sitter den fast :roll:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Hej,

Du behöver en särskild avdragare, bästa och billigaste alternativet är att ta med grejorna till en bilverkstad och snabbt göra bytet där, så behöver du själv inte köpa in verktygen som kostar ett par hundra.

P.S., hur gick det med filtret i servobehållaren, var det fritt flöde där så att det inte var igensatt?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sätilarobban
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 21 apr 2014, 20:38

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Jag kollade om jag kunde se ett filter men vet ej var det sitter men det cirkulerar i servobehållaren iallafall.Om jag fattade rätt så är axeln gängad invändigt och då kan jag bygga en egen pådragare. Gängstång hylsa och mutter.Finns det flera typer av servopumpar till 3.3l motorn ser flera på ebay som ser lika dana ut
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Hej,

Det bör vara samma pump till V6-motorerna (3.3 och 3.8), de flesta säljare anger det.

Hjulet är även konstruerat så att man ska kunna använda en speciell avdragare för att få dän det, ett slags "fäste" för avdragaren.

Prova byt ut all servoolja och rensa behållaren (där filtret sitter) med t ex. bensin. Det ska i ATF+4-olja (automatlådeolja). Systemet kanske blir som nytt igen.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sätilarobban
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 21 apr 2014, 20:38

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

oljan är ny men jag hittar inte filtret i servobehållaren??
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Filtret är nog mer som en sil. Sitter faat monterat om jag förstått rätt. Man måste backapola för att få rent.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Hej igen,

Fått någon ordning på problemet? Kollat så att det verkligen är servopumpen som "kärvar" så att remmen slirar? Det kan vara någon annat hjul som orsakar det varav man tror att det är den pumpen.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sätilarobban
Minivan
Inlägg: 28
Blev medlem: mån 21 apr 2014, 20:38

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Hej jo det är servon som låter men jag bytte olja och fyllde på lite mer än till max sträcket och nu är det tyst och fin :D
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: servopump Grand Voyager 3.3 -2007

Trevligt att höra, kanske var precis det som behövdes.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar