Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Tjenare.

Nu har jag fått en nytt problem som måste åtgärdas innan besiktning.
Transmission fluid pressure sensor/switch.
Någon som haft detta fel?
Av en snabb sökning på internet så får jag upp två exempel, sidan av lådan kan man visst öppna upp ett lock och det skulle kunna vara nåt innanför eller så om det är inne i lådan för att vara mer exakt "plattan" som man fäster oljefiltret i.
Felkoden är förövrigt 0992.

Mycket tacksam för svar
Felkoden kom upp men vanlig OBD och inte med Chryslerdata
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Hej!

Om lådan går som den ska så kanske det bara var något tillfälligt fel, har du provat att radera felkoden den för att se om den kommer tillbaks?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Hej.
Ja jag har raderat men delkursen kom tillbaka direkt.
Lampan släcktes aldrig ens.
Läste lite vidare och har jag tur är det kablar eller kontakter. Hoppas inte på pcm. Blir för dyrt.

Men svårt att hitta vad just "F" är någonstans.

Lådan går och växlar förövrigt som den gjort som förr så känner inget fel.
Undrar om jag behöver göra ett oljebyte.
Får se.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Det var inte så länge sedan som jag bytade olja så den borde vara ok.
Är det en yttre sensor så funkar ju det med att byta men om det är en inre ja då är nog det inte så mycket att göra.
Hade det inte varit för lampan hade jag inte brytt mig så mycket om det för växlar som vanligt gör den men besiktningen vill ju tyvärr inte att motorlampan ska lysa.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Hej igen!

Då är det troligtvis solenoidpaketet som krånglar, det som sitter på utsidan av lådan. Har du dock otur så kan det vara ett internt fel, men jag gissar dock på solenoiden eller att kontakterna helt enkelt behöver rengöras.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Tack.

Det är min förhoppning med.
Börjar nog med kontakter men dom brukar sluta tätt så det är nog solenoiden som du säger.
Tråkiga är att jag måste laga bil nr två nu innan jag tar chryslern.
Men kommer till det.

Uppdaterar när det blir klart
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Ja precis, kontakten till solenoidpaketet är ordentligt förseglad, även till TCM:n, men man vet aldrig :)

Skulle det vara solenoidpaketet som behöver bytas ut så finns det rätt så billiga att köpa på ebay.com, man kan även renovera det själv men det är mycket smidigare att köpa ett nytt då priset är så pass lågt i jämförelse mot att köpa renoveringskitet samt göra jobbet.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Så nu har jag fixat på enklaste sätt. Tog ett tag för jag hade en trasig fot och det var lite svårt att pilla bil med gips.
Iaf tog fram min elm blåtand och nollade felkoden och voilà så vart den borta.
Så nu är det bara detta med den förbaskade bromsskölden så handbromsen kan gå igenom besiktningen.
Jäkla svårt att hitta nån vettig och 1600 spänn för en ny, nä då kommer jag på nån knäpp dålig lösning
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Voyager 2004 3.3 transmission fluid pressure sensor/switch "F" Circuit

Gött! :D

Ja, bromssköldarna är tyvärr inte som en "vanlig" bromssköld på dessa bilar, då de även består av hållare osv.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar