Lite bilder och info
Ser inte ut som någon annan iaf
Startar på $39900 i USA för bakhjulsdrivna varianten som går 40mil EPArange, 7500lbs dragvikt
Top spec startar på $69900 och har tre motorer och 80mil EPA, 14000lbs dragvikt
Mittenvarianten får två motorer (AWD) startpris på $49900 och 48mil EPA, 10000 pounds dragvikt
Alla har lastkapacitet på 3500lbs
Börjar tillverkas sent 2021
Lite bilder och Info
https://www.automobilemag.com/news/tesl ... nge-specs/
//Christian
Model P (Pickup Truck)
Re: Model P (Pickup Truck)
________________________________________________________
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
Annons
Model P (Pickup Truck)
Testrides
Ca 13:30 in för att ”åka med” i den fyrhjulsdrivna varianten
Denna med lite bättre kvalitet (och kortare)
//Christian
Ca 13:30 in för att ”åka med” i den fyrhjulsdrivna varianten
Denna med lite bättre kvalitet (och kortare)
//Christian
________________________________________________________
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
Re: Model P (Pickup Truck)
Den är SUPERFUL! Annorlunda, absolut! Men ful[emoji28]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Model P (Pickup Truck)
Takvinkeln va ju sjukt ful, resten va helt ok + rostfritt är ju perfekt! Priset var ju fantastiskt också faktiskt
RAM Sport 1500 4x4
Re: Model P (Pickup Truck)
Hahah ja jag är nog benägen att hålla med
Inte den vackraste av näckrosor men minst sagt udda
Fast den växer tycker jag ju mer man tittar på den, vem vet 2022 kanske den gått till sig i hjärnbarken
Sjukt tålig var den iaf!
De slog på dörren med slägga utan att det blev minsta märke
9mm pistolskott splittrades som om det vore en paintball kula
Byggd i tjockt rostfritt stål
Detsamma kunde inte sägas om ”liquid steel glass”, danken de kastade spräckte rutan men gick dock inte igenom
Tror det rostfria stålet är en del av förklaringen till designen då det inte är lika lätt att forma utan blir mest olika räta vinklar
Rykten går också att SpaceX ska ha med sig en variant av denna som MarsRover, vilket också skulle förklara designen och tåligheten.
Elon twittrade innan om en ”trycksatt” version för detta ändamål
//Christian
Inte den vackraste av näckrosor men minst sagt udda
Fast den växer tycker jag ju mer man tittar på den, vem vet 2022 kanske den gått till sig i hjärnbarken
Sjukt tålig var den iaf!
De slog på dörren med slägga utan att det blev minsta märke
9mm pistolskott splittrades som om det vore en paintball kula
Byggd i tjockt rostfritt stål
Detsamma kunde inte sägas om ”liquid steel glass”, danken de kastade spräckte rutan men gick dock inte igenom
Tror det rostfria stålet är en del av förklaringen till designen då det inte är lika lätt att forma utan blir mest olika räta vinklar
Rykten går också att SpaceX ska ha med sig en variant av denna som MarsRover, vilket också skulle förklara designen och tåligheten.
Elon twittrade innan om en ”trycksatt” version för detta ändamål
//Christian
________________________________________________________
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
Model P (Pickup Truck)
146 000 ordrar so far
//Christian
//Christian
________________________________________________________
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
Re: Model P (Pickup Truck)
Lat som man är, så är det smidigt när någon annan sätter ord på det man tänker[emoji51] mycket vettigt sagt här.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Model P (Pickup Truck)
Hehe ja youtube är bra ibland
Inte den vanliga ”elbilar är skit” analys man ofta ser
Han har tagit reda på många fakta
Dock vet jag inte varför han inte tycker man kan räkna på TCO när det gäller en truck när han själv säger att man gör det på vanliga bilar
Det är ju just TCO som är den stora vinsten på en elbil oavsett karossform
Han har en poäng med rangen när man drar
Den minskar pga luftmotståndet (mest) så kan variera mycket beroende på vad man drar
Det är en elbils akilleshäl, det blir på förhand svårberäknat med rullmotstånd och range
Just CT har riktigt bra grundrange och effektiv drivlina och kommer kunna ladda med v3 SuC (250-300kw) och troligen även den variant av SuC som ska ladda Semin (ännu högre effekt ) så laddstoppen kommer inte bli särskilt långa men måste såklart göras.
Hur ofta beror på vad man drar men man kanske kan halvera rangen när man kalkylerar sin rutt. När man sen kör är bilen riktigt bra på att förutspå hur långt du kommer och var du ska ladda för att komma fram.
CT är egentligen inte aimad mot de riktigt feta truckarna, det man kommunicerat är F-150 som huvudkonkurrent
Vilken range/förbrukning har en F-150 som drar sin maxlast?
//Christian
Inte den vanliga ”elbilar är skit” analys man ofta ser
Han har tagit reda på många fakta
Dock vet jag inte varför han inte tycker man kan räkna på TCO när det gäller en truck när han själv säger att man gör det på vanliga bilar
Det är ju just TCO som är den stora vinsten på en elbil oavsett karossform
Han har en poäng med rangen när man drar
Den minskar pga luftmotståndet (mest) så kan variera mycket beroende på vad man drar
Det är en elbils akilleshäl, det blir på förhand svårberäknat med rullmotstånd och range
Just CT har riktigt bra grundrange och effektiv drivlina och kommer kunna ladda med v3 SuC (250-300kw) och troligen även den variant av SuC som ska ladda Semin (ännu högre effekt ) så laddstoppen kommer inte bli särskilt långa men måste såklart göras.
Hur ofta beror på vad man drar men man kanske kan halvera rangen när man kalkylerar sin rutt. När man sen kör är bilen riktigt bra på att förutspå hur långt du kommer och var du ska ladda för att komma fram.
CT är egentligen inte aimad mot de riktigt feta truckarna, det man kommunicerat är F-150 som huvudkonkurrent
Vilken range/förbrukning har en F-150 som drar sin maxlast?
//Christian
________________________________________________________
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
// Christian
Chrysler Stratus V6 LX -00
Re: Model P (Pickup Truck)
TCO biten missade jag, kollade tom om men missade de igen?[emoji28]
Problemet är ju som sagt pris kontra vad man får för dom pengarna.
Min 08a Cheva drar ca 1.8-1.9 med fullt flak och 4+ ton bakom. Utvecklingen har ju gått bra mycket framåt sen dess. Ramen drar runt 1.4 med en 8.5m husvagn i 100. Bensinare båda två. V6 amaroken drar under litern i hundra och ca 3.8 ton bakom.
Nu blir ju kapacitet på kroken lite knepig i Sverige eftersom allt B reggat inte får dra mer än 3500 oavsett vad den faktiskt klarar av.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Problemet är ju som sagt pris kontra vad man får för dom pengarna.
Min 08a Cheva drar ca 1.8-1.9 med fullt flak och 4+ ton bakom. Utvecklingen har ju gått bra mycket framåt sen dess. Ramen drar runt 1.4 med en 8.5m husvagn i 100. Bensinare båda två. V6 amaroken drar under litern i hundra och ca 3.8 ton bakom.
Nu blir ju kapacitet på kroken lite knepig i Sverige eftersom allt B reggat inte får dra mer än 3500 oavsett vad den faktiskt klarar av.
Skickat från min iPhone med Tapatalk