Hej, ny här på detta trevliga forum.
Har införskaffat mig en gammel -78 1500 CK Bensinare V8.
2,5 ton sann kärlek är det, då han är både risig, tjurig, långsam och törstig...
Som sagt nästan omöjlig att starta när den är varm... Han är rätt så tjurig kall med.
Kan det vara så att startmotorn blir för varm? Den sitter väldigt nära headern.
Startmotorn låter inte samma som han gör när han är kall.
Skall startmotorn isoleras eller är det bättre att sätta på headers wrap på rören ifall det är så att den sitter för nära??
Eller är det bara att köpa en ny?
Ny på det här så jag kommer säker ställa en massa korkade frågor....Hoppas att ni har tålamod....
Mvh ~magica~
Start problem med varmkörd Blazer -78...
Annons
Re: Start problem med varmkörd Blazer -78...
Hej,
Är den lättare att starta om du trycker ned gaspedalen en liten bit?
Är den lättare att starta om du trycker ned gaspedalen en liten bit?
Re: Start problem med varmkörd Blazer -78...
Skall det behövas???Avenger skrev:Hej,
Är den lättare att starta om du trycker ned gaspedalen en liten bit?
Skämt sido, han skall få en ny startmotor, en såndär liten en, som kommer att få bättre plats samt ett nytt monsterbatteri. Så hoppas vi på att det blir bättre.
Re: Start problem med varmkörd Blazer -78...
Orkar startmotorn dra runt motorn ordentligt så är nog inte det felet, om den däremot är trött så kolla först att det blir ordentlig spänning till startmotorn.