Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dodge Charger SRT8

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Dodge Charger SRT8

Avenger skrev:Är det sådana problem att plocka dän fronten?, trodde jag inte :roll: Den adaptiva farthållaren kommer ju sitta kvar, den följer inte med, så dom var nog lite fega eftersom det var en ny bil? :) Använder man fina handskar och en ren arbetsmiljö så klarar man det nog utan att repa något.
.
Ja, jag tror dom var lite fega. Plus att dom tydligen inte har en lift
Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SRT8

=)

Du får ta en heldag o göra det själv annars? :P ..för det var väl enbart en högtalare/varningssignal till sensorerna och ingen skärm/LCD ? =) Ska du ha igång den när tändningen startar eller via en ON/OFF-knapp? Om du ska ha igång den när tändningen slås igång så kan du ju välja någon funktion i bilen som går igång samtidigt och koppla på sensorn där, t ex. 12-voltsuttaget eller liknande.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Dodge Charger SRT8

Avenger skrev:=)

Du får ta en heldag o göra det själv annars? :P ..för det var väl enbart en högtalare/varningssignal till sensorerna och ingen skärm/LCD ? =) Ska du ha igång den när tändningen startar eller via en ON/OFF-knapp? Om du ska ha igång den när tändningen slås igång så kan du ju välja någon funktion i bilen som går igång samtidigt och koppla på sensorn där, t ex. 12-voltsuttaget eller liknande.
Nja, känns som att jag vill att fackmän ska syssla med något som innebär att demontera hela fronten på bilen. :)
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Dodge Charger SRT8

Nu har jag fått min 6% toningsfilm till framlyktorna, nu ska jag skaffa mig en värmepistol. Men är i Göteborg just nu tills på onsdag så får bli när jag är tillbaka :)
Bild
Användarens profilbild
WBC33
SUV
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 22:24
Ort: Stockholm

Re: Dodge Charger SRT8

Har du kollat in youtube :?:

Där borde finnas någon bra och utförlig film som visar hur du demonterar fronten :)

Tror inte det är så avancerat som man tror.

Kanske inte en riktigt bra jämförelse, men på min Caliber tar det ca 10-15 min att demontera fronten ca 10 skruv att lossa, sen bara lyfta bort. Tror inte det är så mycket mer avancerat på din bil.

Här är en film för Charger årsmodell 06-08 http://youtu.be/4N1KsZB6NNc
Denna visar visserligen hur du byter strålkastare, men den visar steg för steg hur man tar bort fronten.

Kan inte tänka mig att det skiljer så mycket mellan din årsmodell och denna.

Verktyget för att ta bort clipsen är nästan identiskt med vad som finns på biltema för en rimlig peng, har själv köpt ett där, funkar kanon.
Bild
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SRT8

Hur har det gått med toningen? :) Vi vill se bilder! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Dodge Charger SRT8

Avenger skrev:Hur har det gått med toningen? :) Vi vill se bilder! =)
Jag vet, jag vet. Jag har inte kommit igång med det än, tyvärr. Jag ska fixa det snart nog! :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SRT8

Ibland är det mycket som kommer ivägen för det roliga :)

Har du fått något svar från Björkmans? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Dodge Charger SRT8

Lite uppdateringar om min Dodge

Björkmans bil har inte hört av sig, jag lär väl behöva åka dit och tjata lite på dem.

SCC har inte heller hört av sig angående vissa saker jag ville att dom ska kolla upp. Som till exempel svenska kartor som dom sade att dom skulle fixa, samt att få tag på ett lastrumsgolv, har ju en djup grop i bakluckan.

Sedan fick jag ju min toningsfilm och inser att det inte räcker till båda lyktorna, så måste beställa en till lika stor (30x60cm). Typiskt!
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SRT8

Tråkigt :(

Hur menar du med lastrumsgolv och grop i bakluckan? :oops: :P

Synd med toningen =/
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Dodge Charger SRT8

Avenger skrev:Tråkigt :(

Hur menar du med lastrumsgolv och grop i bakluckan?
SRT8:orna kommer med ett extrahjul i bakluckan. I fullstorlek. På originalfälg. Det är enormt och kommer monterat på en "puckel" som är fastskruvat i framkant i bagageutrymmet, och sen sitter i en vinkel ned i en grop där vanligtvis endast verktyg och sådant finns. Man kan inte lasta något med hjul och puckel i så det tog jag ur. Men har alltså då inget golv över den här gropen, vilket gör det svårpackat oavsett.
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Dodge Charger SRT8

Äntligen tagit bort dimljuset bak. Eller snarare, skruvat fast det bakom bakskärmen så det inte syns. Men enkelt att sätta tillbaka. Men skulle helst vilja ha ett snyggare i så fall.
ImageUploadedByTapatalk1345023406.250587.jpg
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Magnaflow beställt!

Nu har jag beställt detta:

http://www.hottexhaust.com/Magnaflow_15494" onclick="window.open(this.href);return false;

För cirka 8600 kronor inklusive frakt. Motsvarande system från till exempel Hansen går på runt 13000 kronor, men dom har inte tagit in något system till min årsmodell. Så vi får se vad tullavgiften blir och därmed slutsumman.
Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Mer toningsfilm

Passade på att beställa ett ark toningsfilm samtidigt. Bärjar röra på sig även fast inget blirt gjort :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SRT8

Nu ser det mycket mer stilrent ut när du plockat väck både reflexerna och dimljuset där bak :)

Oh jäkla, det var ett maffigt system du har beställt!! :D Hur fraktar dom det enligt orderbekräftelsen? :P Är det med flyg eller fartyg?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar