Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Läckande Chevy Astro

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Astroturf
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 21 jul 2012, 13:06

Läckande Chevy Astro

Tja!

Har precis köp en asgrym Chevy Astro från 92, när jag kom hem började det läcka grön vätska under bilen långt fram. Har kört run lite allt verkar funka normalt.. vad kan det vara som läcker ACn?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Läckande Chevy Astro

Hur mycket är det som läckt ut? Det kan komma grön färg från A/C:n, men är det mycket som runnit så kanske det är servon? Droppar det rakt ned eller rinner på någon plåt/plast? Har du kontrollerat servobehållaren?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Läckande Chevy Astro

Jag skulle främst associera grön vätska som läcker ut långt fram som att vara kylarvätska med grönt frysskydd.
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Läckande Chevy Astro

Jag håller med Sverker i detta fall.
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Sv: Läckande Chevy Astro

Samma här. Tror på Sverkers här. Ta lite på fingret och smaka på det. Sött då är det kylaren

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Astroturf
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 21 jul 2012, 13:06

Re: Läckande Chevy Astro

Avenger skrev:Hur mycket är det som läckt ut? Det kan komma grön färg från A/C:n, men är det mycket som runnit så kanske det är servon? Droppar det rakt ned eller rinner på någon plåt/plast? Har du kontrollerat servobehållaren?
Tack för svaren :) Det läcker rätt rejält, är en pöl under bilen säkert några deciliter. Det droppar rakt ner, ska kolla servon! Kylarvätskan är det inte iaf.. Den nivån är konstant.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Sv: Läckande Chevy Astro

Ja är det inte kylvatten så är det säkert servoolja.
Inte så många andra gröna vätskor kvar att kolla:-). Hoppas du hittar rätt och att det är lätt åtgärdat.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Läckande Chevy Astro

Ja, är det deciliter som rinner ut så kan det inte vara AC:n, tror jag inte iaf :oops: Har bara sett AC som läcker några droppar, i värsta fall en halv deciliter som max.

Men om det är servon så borde du märkt någonting? Droppar det varje gång du kör och har stängt av bilen, har du fyllt på någonstans?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar