Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Cheva Trailblazer - Spoiler sitter löst

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
vilja
SUV
Inlägg: 140
Blev medlem: mån 05 mar 2012, 19:41
Ort: Norrtälje

Cheva Trailblazer - Spoiler sitter löst

Hej alla
Tänkte slänga ut en fråga iochmed att här får man alltid vettiga svar.
På bakluckan på min cheva,högst upp där bromsljuset sitter fast i en plastramp där har rampen börjat släppa lite med den följden att kör jag lite fortare så låter det som en trummis sitter och slår virvlar.Det ser ut som rampen är fastsatt med nån typ av dubbelhäftande tejp.Var kan man få tag i den?Kan man använda något annat?Har testat med 2-komponentslim typ araldit men det håller inte.
Har ni några förslag?
Alla förslag är välkomna

Vilja
Senast redigerad av Avenger den tis 07 aug 2012, 20:00, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Cheva Trailblazer - Spoiler sitter löst

Denna kanske?
http://www.clasohlson.com/se/Monterings ... r311633000" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
vilja
SUV
Inlägg: 140
Blev medlem: mån 05 mar 2012, 19:41
Ort: Norrtälje

Re: Cheva Trailblazer - Spoiler sitter löst

Tack för tipset.
Har du testat den?kanske kan vara värt o prova.
Vilja
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cheva Trailblazer - Spoiler sitter löst

Hej!

Jag har kikat i manulen men bilderna är så dåliga, kan du ta en bild på hur der ser ut? :P

En del biltillverkare använder bilrutelim för att fästa sådana grejer, sitter stenhårt fast med en liten dämpning i materialet.

Jag hade köpt en tub med limmet som heter SIKA Move It (eller fråga din lokala glasmästare om dom har någon överbliven tub med 1/3 kvar, men den bör inte vara alltför gammal, helst någon vecka max). Eftersom limmet i dessa tuber är väldigt trögt så borde du värma upp tuben till runt 50-60 grader innan du kör ut limsträngen med en handhållen kittpistol. Du behöver inte värma upp om du har en eldriven, men det antar jag inte att du har? :)

Dubbelhäftande tejp kanske också fungerar beroende på hur mycket som ska fast, finns att köpa på Biltema, fäster faktiskt riktigt bra! Nästan som 3M-tejp i kvalité.

OBS, om du använder SIKA Move It billim så måste du ha i åtanke att inte få något lim på övriga karossen, det är extremt svårt att få bort! Går inte att smula sönder i efterhand eller dra bort. Vill man lossa plasten med det limmet undertill så gäller det att ha en rakbladskniv till hands.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
vilja
SUV
Inlägg: 140
Blev medlem: mån 05 mar 2012, 19:41
Ort: Norrtälje

Re: Cheva Trailblazer - Spoiler sitter löst

Tack för svaren
Då spolilern inte släppt helt så är det väldigt svårt att komma åt o ta en bild.Får börja med limförslaget och se om det.
Tack alla
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cheva Trailblazer - Spoiler sitter löst

Är det en tillräckligt stor glipa för att få emellan limmet? Jag varnar återigen att om du väljer billim, var väldigt försiktig med att inte kleta ut någon på bilen, i värsta fall får man skära så långt ned det går och därefter rengöra den ytan med förtunning, men då är det garanterat knappt någon klarlack kvar, så man vår polera och vaxa upp isf. Försök även att rengöra kontaktytorna på karossen och spoilern där limmet ska ligga, då fäster det mycket bättre.

Försök att få en resttub som är använd samt en ny pip, i normala fall kostar tuberna 400:-/st inkl. moms, så det är dyra grejer.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar