Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Där står ju pärlorna fint:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Bara Dodgen som saknas :D ..den står å vilar i garaget, måste ta ut den någon dag, men har inte orkat montera stolsfästena ännu (skäms) :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Med alla bilar och allt med sebringen är det inte så konstigt:-), har inte gjort något med vojjen sen kylan kom men borde gjort lite små pill

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Vi får hoppas att kylan håller sig borta nu, de senaste dagarna har det kul nog varit 6-7 plusgrader och all snö har försvunnit :) En tidig vår i år? Eller blir det mer snöoväder tros? :(

Idag köpte jag ett set med 17" Dotz-fälgar, nyskick utan repor och kantskrap inkl. riktigt fina sommardäck:

[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring22.jpg[/bilder]

..som ni ser så är dom väldigt dammiga, det är från en snickeri där dom legat, massa trädamm :P Men det blir att spola av dem imorgon och ev. få på friktionsdäck så man redan nu kan köra på dem =)

Dom är (tro det eller ej) såhär fina när man tvättat dem :D :

[bilder]http://www.dooauto.ro/files/DOTZ-SHURIKEN.jpg[/bilder]

Sedan blir det front, vinge och sänkningssats, men fronten först, en vinge från USA kostade 1 100:- med frakt = dyrt! Men då är det original till en Dodge Stratus -2006 R/T (Road/Track, sportversion).

Sänkningssats kostade 1 600:- med frakt ifrån UK, så slipper jag ev. överraskning på tulls och moms, men ska försöka leta i Tyskland också, där kan det finns bildelar till alla bilar med otroligt bra priser, det gäller att leta och prova sig fram på Tyska ord (om man inte är bekant med språket vill säga) :)

Funderar även på nya strålkastare, men det får bli lååångt fram då dom kostade som fasiken (Halo Light / Angel Eyes).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Grattis till köpet av nya skor. :D

Det är fina fälgar, men jag får nog göra dig lite besviken.
Du kommer aaaldrig få dina fälgar att se ut som på den andra bilden. ;)






(Inte samma fälg) :lol:

Men dom är lika varandra iaf och kommer nog bli kalas på bilen. :)

Ska bli kul å se bilen med alla sina tillbehör sen.
Men det känns fortfarande som det inte bara blev en bruksbil. :P :lol:

Här vi fick vi mera snö idag igen efter att den gamla hade försvunnit
plus att det frös på. :P
Men det försvinner snart igen....

Blir nog inget åkande på sjön för min GMC i år om det ska hålla på så här. :P
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Tack!! :)

Ja juste, jag såg att jag länkade till fel bild men glömde ändra det :lol: :oops: Haha

Ja det ska bli roligt när allt är på plats, det som gör mest är nog fälgarna och fronten, och det ska på bilen snarast :D ..sedan tror jag en sänksats kanske gör sig bäst FÖRE en vinge, kanske ser lite galet ut när bilen är så hög annars. Kanske köper en universal vinge om jag hittar någon beg. på blocket, men då får det vara ungefär samma stuk som det ska vara original.

Men tror det kommer bli jäkla bra med ett fjäderpaket, men tråkigt att montera, kommer nog ta mig en hel helg med en domkraft.

Har börjat spana efter friktionsdäck och kanske har hittat ett par.. får se hur det blir =)

Nej vad tråkigt med mera snö och kyla :( Kollade precis Klart.se och det kommer frysa på nästa vecka.. D'oh!! Då måste det på vinterdäck på fälgarna så man kan använda dem.

Nee det går inte åka på några sjöar här inte, särskilt inte med din GMC som är lite större =) ..det går upp och ner hela tiden med temperaturen, ena dagen minus 12, sedan plus 5 grader nästa dag.. Tycker det kan hålla sig på plus 7 grader fram till våren :D

P.S, ska stå *ett snickeri* i förra inlägget =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Nu är fälgarna förberedda för friktionsdäck, hoppas jag hittar några idag kanske :)

..MEN nu fattar jag ingenting! När jag skulle byta tänddelar och stift (som jag hade fel sist, Bosch).

Jag går in och kollar i instruktionsboken och det står skrivet ett helt annat stift än de som sitter i bilen (då kollar jag årsmodell -02).

I bilen sitter det RE14MCC5 vilket boken för -2004 säger.. hmm, så min bil går efter 2004 fastän det är 02/03?? :shock: ..jag trodde ju att de skulle vara de nya stiften, så jag montera dem och bilen går skit, orkar knappt köra.

Längde var som tur är kortare än de som satt i, så jag skruvar ur dem direkt och monterar tillbaks de gamla (som för den delen var totalt SLUT).

Hmm., dör har vi nog orsaken till misständningar på tomgång och motorväg.

Då gäller det alltså att hitta Champion RE14MCC5 som det ska vara.

Blir väl en resa till Mekonomen, för om jag beställer från ebay så kommer det nog ta 5-6 vardagar ifrån UK.

------------------------------

Nog med tråkiga nyheter! Idag har båten från USA anlänt till Århus Hamn i Danmark, snart är fronten framme hos mig!! :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Sweet snart ny front.

Ja tändstiftet är ju väldigt viktiga.
Märkte en ordentlig skillnad när jag hade fel stift en period. Sen gjorde nya kablar mer än susen:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

:) Ja visst blir det :D Kollade upp att jag blir den enda unika Dodge Stratus -06 i Sverige i sådana fall, finns inga andra sådana bilar här :) ..från 04-06.

Ja ni skulle sett hur bilen gick, som en traktor :roll: Det jag inte förstår är varför min är skriven som en -02 hos transportstyrelsen, när det är en -03 :roll: (jag som missade detta i siffrorna varav det blev helt fel stift) :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Nytvättade fälgar! Är grymt nöjd! Dom är precis lagom stora så att det ser maffigt ut (17 tum) :)

[bilder]http://www.usabilforum.se/forumuppladdn ... ring23.jpg[/bilder]

Blev inga friktionsdäck idag =( ..kanske avvaktar och behåller de nya sommardäcken som sitter på, så får jag vänta med att montera dom tills det blir milt väder =(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Riktigt snygg.
Vet en som bara väntar på att få slänga på sommardäcken:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Ja nu väntar man verkligen :D ..men frågan är om man ska köra Chrysler eller Dodge, har inte råd att ha bägge påställda under vår/sommar.

Tänkte provmontera två fälgar och ta bilder, men nu har jag ingen domkraft alls :( Måste nog köpa en på Biltema eller Jula, dom för 700-800:- verkar rejäla, ska läsa lite recensioner om det finns, men det ultimata vore en verkstadsdomkraft för 2 tusen, men det är lite väl saftigt just nu..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Ja en riktig domkraft e aldrig fel men dom kostar em hel del.

Har du inte bilarnas original original domkrafter kvar? Funkar ju för att bara byta däck:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Jo juste, det har jag ju! :) Tack för påminnelsen! =)

För mig vore det ultimata att ha en minilyft, som enbart lyfter två hjul, dom kostar ett par tusen. Sedan en rejäl domkraft, då skulle man klara de flesta arbeten och känna sig trygg på samma gång :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Ja det hade inte varit dumt.
Min lilla hjulbytes kraft blev för gammal och inte kommit mig för att skaffa en ny, så blivit att jag använt orginal

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar