Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

[ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

[ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Försöker vara aktiv här men tiden vid datorn är i princip obefintligt just nu. Hur som helst så vart jag med en stratus för några veckor sedan. En fin röd 96a. Billig var den också ;)

Bild

Inga större fel på denna. går ävenr 20k strecken om några mil men är fin annars.

Står just nu upppallad på gården för bromsoks renovering fram. och felsökning av soppa systemet. Den tvärdog i en omkörning i förrgår och har inte startat sedan dess. Var då -2 ute så antog att det är en propp bara. Men får se vad det slutar med då jag inte hör pumpen längre... Sitter pumpen i tanken eller efter?

Beställde nya broksbelägg fram på ebay (290:- med frakt för hardex !) samt en "nitro box". Ska bli spännande att se om manipulering av IAT verkligen ger någon märkvärd effekt.

ska verkligen försöka hålla denna tråden levande med bilder och uppdateringar. Men som sagt, tiden vid datorn är knapp!
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Roligt att du lägger upp en tråd, här får du fylla på med fullt av bilder på mekandet :P

Pumpen sitter i tanken tråkigt nog :( Man lossar kontakten från bagaget och släppet sedan ner hela tanken för att lossa pumpen :( ..hoppas dock inte att den är defekt =(

Jag provade chip på min gamla 2.0 LX, det fungerade inte :oops: :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

En uppdatering kanske...

Fick ett par bättre begagnade bromsok idag. Putsade bort lösa flagor och la på lite ny fin röd grävskopelack. satt i nya nipplar också. Ska nog vara röda snäppet längre än oken håller tror ja. Snyggt va?

Bild

Ang "chippet" så kan man nog kalla det för Piggy-back istället. Om det funkar eller inte vet jag inte än då bilen stått upphissad ett tag. men ska ge rapport då jag vet om de funkar.

Innan jag började byta bromsar på bilen fick jag bogsera hem den. Den dog i en omkörning precis då det blev minusgrader ute. Fick ingen soppa. Antog att det var en propp i systemet. har inte hunnit testa detta mer heller. Men får se hur det blir.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Gillar bruksbilen skarpt. :D

Ser bra ut med bromsoken.
Färgen lär som du sa hålla ett tag. :P
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

haha ja troligen. Får se om det blir snyggt så kanske man tar bak bromsarna också sen. Antar att frugan vill ha röda ok på sin bmw 525 också... får se hur det blir med det ;)
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Snyggt! :)

Finns det någon färg som kan jämföras med den du använde? Eller är det bromsoksfärg som gäller isf?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

hur menar du med jämföras? Bromsoks färg släpper efter ett tag (oavsett kvalite) då den främst är gjort för nya grejer uta flagor och porer i. Färgen jag använder är oerhört giftig och är ungefär som färgat kemisk metall fast flytande då man först tar fram den. Den är vattenfrånstötande och nästintill omöjlig att tvätta bort. Snäppet elakare än hammarlack kan man säga. Just den röda kulören jag använder är "valmet red" och används på Skogsmaskiner och traktorer på slit delar. Vanlig grävskopelack har samma egenskaper fast sällan i rött.

Målar du en spade i denna färg är du glad om du får repor i den då du gräver...
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Oj grym färg det.
Ska nog ta ett snack med nån entreprenör:-)
Låter ju fantastiskt bra

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Färgen är "RAM Tough" skulle man kanske kunna säga :D hehe

När jag får tid så ska oken dän på Dodgen och göras metallrena, sedan ska det på någon fin röd Brembo-färg :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

haha få får vi se vems ok som är röda längst ;)
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

nöden har ingen lag. Nu har bilen stått för länge och jag behöver den verkligen. Så det fick bli en hillbilly-deluxe lösning på soppa pumpen. Med en bosch pump som sitter i volvo 960 samt vissa porche... haha.
har för mig att PVC avloppsrör är bensinbeständigt. Men det märks helt enkelt.

Bild

Ersatte det vanliga pumphuset med en vid 75mm rör. satte pumpen stående och drog slant till en bit kopparör som går in i gummiproppen som pumpen sitter i annars. Limmade fast tankmätaren med ett bensinbeständigt lim i ett bra läge. Tror även att soppa trycket är något högre i denna pump. Får se hur detta funkar.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

!! Nice lösning! :D :mrgreen: Du är en riktig uppfinnarjocke! :)

Hoppas det håller, låter som att det ska göra det, det man tvekar på är tankmätaren, men håller tummarna! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Nog håller det där. Rena racing modden! haha. tankmätaren är nog inte något problem.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

Hahaha, klockren lösning. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: [ BRUKSBIL ] Chrysler Stratus 2.0 LE

:)

Lite knepigt att få i modulen i tanken ser det ut som? =D Får vinkla den på alla möjliga sätt =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar