Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Programera bort autolås? Jeep Grand Cherokee -96

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Programera bort autolås? Jeep Grand Cherokee -96

Men då förlorar du centrallåset när tändningen är vriden till ON? =) ..fast du kanske vill ha det så helt och hållet? En del Mopar-bilar har det faktiskt så original, senare årsmodell :)

Skicka ett mail till oss om servicemanualen, där finns komplett el-schema med meny över de olika avsnitten.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Tungviktarn
Van
Inlägg: 75
Blev medlem: fre 14 sep 2012, 12:32

Re: Programera bort autolås? Jeep Grand Cherokee -96

Skickade min mailadress istället:) en annan fråga är så att cd spelaren läser dåligt finns det någon lämplig rengöringsskiva eller dylikt man kan använda sig av? Eller kanske dags för stereobyte:(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Programera bort autolås? Jeep Grand Cherokee -96

Tyvärr är det ett ganska känt problem med dessa stereos (efter flera års användning) att dom börjar bli dåliga i linsen :( Jag har en stereo till min Dodge Avenger -96 som är ungefär samma som din (nästan exakt) och den är också lite knepig att läsa av skivorna, så den tog jag ur och monterade en eftermarknadsenhet istället =)

Skickar manualen till din e-post :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tungviktarn
Van
Inlägg: 75
Blev medlem: fre 14 sep 2012, 12:32

Re: Programera bort autolås? Jeep Grand Cherokee -96

Tackar:) går det att anpassa eftermarknadstereo och även få originalsteget att lira?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Programera bort autolås? Jeep Grand Cherokee -96

Tror inte man behöver krångla med installationen till Jeep ZJ, enklare att få igång slutsteget på dessa bilar än t ex. Voyagers med Infinity :) Köper man rätt kabelkit (plug-n-play?) så går det nog smidigt.

Kolla denna guiden:

http://www.installdr.com/InstallDocs/Je ... 533013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tungviktarn
Van
Inlägg: 75
Blev medlem: fre 14 sep 2012, 12:32

Re: Programera bort autolås? Jeep Grand Cherokee -96

Tack så mkt för den infon:)
Skriv svar