C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Re: Sv: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Det går fort framåt
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Det går framåt!
Jäkla vilket jobb när bilen är nerplockad i molekyler, jag hade inte kunnat se ett slut på det hela ..men gött att du går igenom allting från grunden, "leaving no stone unturned" =)
Mycket amerikanskt du mekar med, fina Chevor de där på bilderna.
Jäkla vilket jobb när bilen är nerplockad i molekyler, jag hade inte kunnat se ett slut på det hela ..men gött att du går igenom allting från grunden, "leaving no stone unturned" =)
Mycket amerikanskt du mekar med, fina Chevor de där på bilderna.
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Ja det är lika bra att göra det ordäntligt när man ska köra med den med last och långt !
I dag så har det inte hänt så mycket. Ha suttit ute i det fina vädret och grillat Men lite har hänt !! Fixat mellanlägg och delar till axelfästena Dom har legat i saltsyra i 2 dyngn och sedan legat och torkat och även fått en rödaktig rost yta innan jag la på rostomvandlaren . Fy fan vad det biter i då !! Ytan blir som ett 1200 vattenslip papper så det är perfekt och lägga topplack på. Så här såg dom ut från början
I dag så har det inte hänt så mycket. Ha suttit ute i det fina vädret och grillat Men lite har hänt !! Fixat mellanlägg och delar till axelfästena Dom har legat i saltsyra i 2 dyngn och sedan legat och torkat och även fått en rödaktig rost yta innan jag la på rostomvandlaren . Fy fan vad det biter i då !! Ytan blir som ett 1200 vattenslip papper så det är perfekt och lägga topplack på. Så här såg dom ut från början
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Men det är drygt som tusan så det räcker länge !! ramen under 1 deciliter för hela ramen
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Den där rostomvandlaren gör under! Spä du ut den eller hur fasiken räcker 1 dl så långt?
Blev ordentlig skillnad där.
Det enda goda att grilla är en rejäl stek eller korv med bröd
Blev ordentlig skillnad där.
Det enda goda att grilla är en rejäl stek eller korv med bröd
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Nej stryker med pensel. Men det överflödiga drar man över till en ny yta och det kan man hålla på med 2-3 min innan det börjar reagera. så det blir stora yter.
T-bone stek och korv till efterätt
T-bone stek och korv till efterätt
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Jaha en stackare har fått jobba på något annat i veckan Ja det händer att jag får göra något som man inte vill göra Körde och hämta en ALFA ROMEO !!!!! Fyfan!
Körde från Malmö 7.30 på morgonen och sedan till Åkers sryckebruk och var där 15.30 på med skiten och var i Malmö 00.15 132 mil på 16 timmar drygt i en Volvo 940 och en 2,5 ton boggy släp.
Det var inte trevligt ! Men jag hade turen att få tag i fjädrar till chevan i Östra ljungby som jag hämta upp på vägen. Så snart vände det börja plocka ihop !! Har även beställt prylar från sunne och även lite från Hansenracing igenom Tells här i Malmö.
Nu förstår ni vadför jag vill ha min C30 klar då jag flänger runt i landet med en massa bilar.
Körde från Malmö 7.30 på morgonen och sedan till Åkers sryckebruk och var där 15.30 på med skiten och var i Malmö 00.15 132 mil på 16 timmar drygt i en Volvo 940 och en 2,5 ton boggy släp.
Det var inte trevligt ! Men jag hade turen att få tag i fjädrar till chevan i Östra ljungby som jag hämta upp på vägen. Så snart vände det börja plocka ihop !! Har även beställt prylar från sunne och även lite från Hansenracing igenom Tells här i Malmö.
Nu förstår ni vadför jag vill ha min C30 klar då jag flänger runt i landet med en massa bilar.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Varför kör du runt så långt och hämtar en bil? Vad arbetar du med om man får vara nyfiken? Jäkla massa mil det där, usch vad långt
Gött med fjädrarna, ser ut att hålla bättre än de gamla!
Gött med fjädrarna, ser ut att hålla bättre än de gamla!
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Motorbyggare. mekaniker. och lite av var som till att hämta bilar Det var en som skänkte en Alfa från 1975 som en kille ville ha då det är den ända årsmodellen som går att bygga om lite hur man vill.
Så jag fick bra betalt för att hämta !! Så är det att bo i en ända av landet allt är långt norr ut för oss reserv danskar
Ja en bit med sådan bil och släp. det kändes som man hade ett volvosäte i röven även om man stod upp.
Jag får ta en del av dom gamla bladen från mina packet då jag har 9 blad och en hjälpfjäder och dessa har 7 utan hjälpfjäder.
Så jag fick bra betalt för att hämta !! Så är det att bo i en ända av landet allt är långt norr ut för oss reserv danskar
Ja en bit med sådan bil och släp. det kändes som man hade ett volvosäte i röven även om man stod upp.
Jag får ta en del av dom gamla bladen från mina packet då jag har 9 blad och en hjälpfjäder och dessa har 7 utan hjälpfjäder.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Härligt!
En unik Alfa då
Ja, en sådan resa måste man få betalt för =)
Aha, men det blir nog bra med fjädrarna
En unik Alfa då
Ja, en sådan resa måste man få betalt för =)
Aha, men det blir nog bra med fjädrarna
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Ja nu är det vår och bladen dom hägrar Och blad fjädrar !!
Som sagt jag fick tag i några paket med rätt längd men när jag kollade noga på dom jag fått tag i stämde det inte riktigt Där saknades ett blad !! blad 3 så där var ett steg imellan. Det löste sig då mitt gamla blad var helt på vänster och på höger tog jag blad 2 och kapa till rätt längd VM i bladfjädermontering !!
Och så hår blev det när jag fått ihop rätt antal blad och rätt längder.
Som sagt jag fick tag i några paket med rätt längd men när jag kollade noga på dom jag fått tag i stämde det inte riktigt Där saknades ett blad !! blad 3 så där var ett steg imellan. Det löste sig då mitt gamla blad var helt på vänster och på höger tog jag blad 2 och kapa till rätt längd VM i bladfjädermontering !!
Och så hår blev det när jag fått ihop rätt antal blad och rätt längder.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Har väl inte så mycket med chevan att göra men dom individerna som har fått mig att börja att renovera i så snabb tackt ser till att man har att göra på Cramo Nationals Malmö
Två bilar i GM familjen Pontiac o GMC. Och NEJ!!! vi hade inte gört sönder lådan
Det var någon som skulle hämta den på plats. Bilarn har funkat så vi får se hur det går i morgon (Söndag) GMC kvala in på plats 3 i ET PRO
Det är väl så man ska använda en GMC pickup
Två bilar i GM familjen Pontiac o GMC. Och NEJ!!! vi hade inte gört sönder lådan
Det var någon som skulle hämta den på plats. Bilarn har funkat så vi får se hur det går i morgon (Söndag) GMC kvala in på plats 3 i ET PRO
Det är väl så man ska använda en GMC pickup
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Jaha då har det hänt lite! Dock så har jag hatt annat att göra jobb kallas det visst
Började i helgen med att dela på bakaxelen .
Axelen är en DANA 70 och det är ingen liten axel !!
TUNGT !! Och bult har suttit där en tid skulle jag tippa på Det är lite tradigt då det är svårjobbat med axelen lös så man får improvesera lite med mothåll.
vad för inte en bladfjäder !
för övrigt så får det bli nya backar då det är på gränsen att nitarna börjar röra vid trumman.
Det ser så roligt ut ! Det är en halv gång större som på en vanlig impala eller något sådant.
För övrigt så har axelen rullat 35000 mil men ser ut som den är ny
Började i helgen med att dela på bakaxelen .
Axelen är en DANA 70 och det är ingen liten axel !!
TUNGT !! Och bult har suttit där en tid skulle jag tippa på Det är lite tradigt då det är svårjobbat med axelen lös så man får improvesera lite med mothåll.
vad för inte en bladfjäder !
för övrigt så får det bli nya backar då det är på gränsen att nitarna börjar röra vid trumman.
Det ser så roligt ut ! Det är en halv gång större som på en vanlig impala eller något sådant.
För övrigt så har axelen rullat 35000 mil men ser ut som den är ny
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
- tekniknissen1
- SUV
- Inlägg: 436
- Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
- Ort: Malmö
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Det har inte hänt för mycket på chevan då det blev en motorrenovering på en Mercedes 190 SL från 1962 En riktig USA merca ´Kom hit från Kaliforinen 96
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Re: C30 6,2 Diesel 1986 duel crew cab
Snyggt!
Vad blev det för renovering av motorn, massvis med delar utbytta?
Vad blev det för renovering av motorn, massvis med delar utbytta?