Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Stereo byte på grand cherokee 97

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
dan.benji
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 01 sep 2013, 14:22

Stereo byte på grand cherokee 97

Är helt ny medlem i forumet, men har en sån för mig avancerad fråga att ställa till er.
Bilen är exporterad för några år sedan till Syd Afrika. Nu ska dit igen och försök byta original stereon mot nyare stereo. Vad behöver jag köpa förutom stereon för att kunna lyckas med det själv. Jag vet inte om det sitter infinity gold på den eller annat. Det enda jag vet är att det är original stereo som sitter i bilen. Kan jag utgå ifrån att det är infinity gold eftersom det mesta jag läst hittills om grand cherokee limited 97,verkar vara det. Jag funderar också på om det behövs säkring/relä byte när man byter stereo. Eller behövs det adapterkablage?
Mycket tacksam för alla svar.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte på grand cherokee 97

Hittade en grym instruktion, hoppas den kan hjälpa :)

http://www.installdr.com/InstallDocs/Je ... 533013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
dan.benji
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 01 sep 2013, 14:22

Re: Stereo byte på grand cherokee 97

Tack för det. Det är väldigt bra instruktion. Det enda som kan vara svårt att veta är om frontsatsen är av " shafted" eller "DIN" style variant. Jag tror att jag ska köpa båda varianterna för säkerhets skull, eftersom bilen inte är här. Eller så får jag beställa därifrån i efterhand. Stort tack. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte på grand cherokee 97

Bry dig inte om "shafted frames", det är för äldre retro stereos, du ska ha DIN för att montera en eftermarknads, t ex. JVC, Pioneer osv. (1-DIN storlek) :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
dan.benji
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 01 sep 2013, 14:22

Re: Stereo byte på grand cherokee 97

Jag förstår det nu. Jag har beställt"DIN" variant. Tack för hjälpen.
Skriv svar