Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Säljer min Dodge Dakota R/T 5.9L V8 -99

Bilar eller reservdelar/tillbehör säljes
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Säljer min Dodge Dakota R/T 5.9L V8 -99

Bild


http://www.blocket.se/helsingborg/Dodge ... 6.htm?aw=1" onclick="window.open(this.href);return false;

USA Bilforum members kan få den lite billigare, 57,000kr prutat och klart.
Här är några bilder
http://s1003.photobucket.com/user/Chris ... show/Dodge" onclick="window.open(this.href);return false;

Det är med sorg jag säljer min drömbil pga dags låta någon annan njuta samt dags för en ny familjebil, en Dodge Dakota R/T 5.9L V8 250hp RWD

Detta är den enda i Sverige som är Singelhyttad, Svart med 5.9L v8 R/T från -99 det bästa året för detta fordon.

Den är klassad som "mid-size pickup truck"
Den blev importerad från usa 2005/12
Detta är en super ovanlig model, endast ca 600st gjorda i svart kulör och ca totalt 2000 i alla kulörer. den är mega svår att få tag i USA och att hitta den i Svart, Singelhytt med 5.9 R/T är princip omöjligt.

I usa går dom på $7000-13,000$
Beroende på skick om man har tur nog att hitta en.

Detta är R/T modellen som endast tillverkades under 1998-2003

Servad i november både i motor och låda med olja och filter. även lämnat in bilen och fått lådan hos Växellådsservice AB i trelleborg att reparera stången och axlen till växellådan som gjorde det lite halv trögt att få i växel, nu fungerar den som ny med 1års garanti från å med December 2013-2014

Nybesiktad 2014-01-09 u.a
Fick väldigt mkt beröm, först och främst visste dom inte vad det var för något och sedan var det 3st besiktningsmän som gick igenom den istället för 1. Dom va super imponerade över bilen och skicket.
Inte en rost fläck.

Där är givetvis några små skavanker här och där, inte princip ny bil.

Går som en dröm både i motor och låda , HC och Co2 värdena kunde inte bli bättre.

Detta är inget OFFROAD fordon, den är byggd för "street scenen" och kan endas jämnföras med Ford F-150 SVT Lightning som kostar det dubbla och min bil drar den i drivmoment dock inte i HP.

Skatten ska betalas i MAJ månad på 2359kr och har dragit av det i priset.

Bilen har endast ett par uppsättning däck, och tyvärr så är det dubbdäck så antingen drar ni dubbarna och kör som M+S Däck eller så köper ni nya vilket jag också har räknat in i priset.

ALLT Fungerar förutom Central låset, tur det inte är så många dörrar =)
har en Kenwood Stereo i bilen med AUX/CD men har även kvar original stereon

Farthållare, AC, CD/AUX, bedinliner, skyddsgaller, Kamkedja för dom som undrar.
Även köpt Instruktions bok från usa och har även skaffat en Servicebok på usb sticka i .pdf format
och nya limited dodge mattor.

Bilen står i Höganäs och det är först till kvarn, bilen går som inbytes bil till bilfirma strax om jag ej har fått sålt den tills dess. USA Bilforum members kan få den lite billigare, 57,000kr..

SMS/Mail är föredragit pga jag jobbar konstiga tider men kan jag så svarar jag om det ringer. Min telefon strular ibland och går det ej nå mig så kan ni alltid testa frugans, 0709-235354


Sökord: Dodge, Dodge Dakota, v8, jänkare, usa bil, pickup, pick-up, pick up
EXTRAUPPGIFTER FRÅN BYTBIL
Märke: Dodge Biltyp: -
Modell: DAKOTA 5,9 RT Färg: Svart
I trafik: 2005-12-13 Drivhjul: Tvåhjulsdriven
Hästkrafter: 250 Hk CO2-utsläpp: -
Annons
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Säljer min Dodge Dakota R/T 5.9L V8 -99

såld
Skriv svar