Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bussningar krängningshämmare

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bussningar krängningshämmare

:(

Vilken del är det du behöver? :P Har du artikelnummer till delen på Hansen Racing? Hur mycket kostade den? (hittar inte delen).

Eller kan du se delen i manualen? Vilken är det i sådana fall?

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Nisse
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 19:24
Ort: Ekeby, Bjuv

Re: Bussningar krängningshämmare

Jo, en sådan här: MOGK7251 580kr
Det slår lite när jag kör över gupp å sånt så glapp är där men det får vänta lite med inhandling av dem....
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bussningar krängningshämmare

Aha, den var lite dyrare då det inte var en enkel bussning :S

Har du konstaterat att den delen verkligen är felet?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 19:24
Ort: Ekeby, Bjuv

Re: Bussningar krängningshämmare

Japp

Jag låg på marken och frugan gunga på bilen och det är glapp där tyvärr men bara där nere :)


Det är väl en tvåa på besiktningen?


Sen, det där uttaget på vänster sida i bagaget, är det stöm i det eller? Det ser ut som ett cigguttag men det är för litet...
Om det är, kan det driva ett slutsteg eller skall jag dra en kabel framifrån....
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bussningar krängningshämmare

Vettefasiken om besiktningen märker det men det kan ju vara bra att fixa, helst inga glapp mellan kraftöverföringen :P

Men klonkar det i bilen till följd av detta?

Ska du dra el eller remote till slutsteget? Remote kan ju vara bra att dra till sådant 12-volt men batterikablarna får du nog dra separat, hur mycket kraft ska du köra? Ska kolla om det är något slags uttag, hur ser det ut ungefär? Har du en bild, vore roligt att se :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 19:24
Ort: Ekeby, Bjuv

Re: Bussningar krängningshämmare

Jag misstänker att klonket är från det, men kan ju inte vara hundra.

Var ute och fottade men eftersom jag är världens bästa fotograf innebär inte att jag kan lägga upp de här...

Bilderna var för stora, får ta ett snack med barnen om hur jag förminskar de....

Där var bytt bussningar i framvagnen på bilen och jag fick bussningar med, typ dessa passar också där bak eftersom det var samma runt om

Får nog dra batterikablen framifrån känns det som.....det ger nog mer ström än den lilla kablen där kan sitta....

Tog bilder på bilen med, får hoppas att jag reder ut bildförminskningen......
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bussningar krängningshämmare

:P Inget hjul som sitter löst om du "vickar" på det?

Vad har du för program på datorn? Samt vilken dator har du med operativsystem? Windows 7 kanske?

Det är ganska simpelt att ändra bildstorleken, du kan till och med göra det i paint :D Öppna bara bilden i paint och välj "ändra storlek", välj procent och sätt t ex. 20% på bredd och höjd om bilderna är tagna ed digitalkamera :P spara dem sedan i jpg-format och ladda upp dem på någon bilduppladdningssida, sök på google, t ex. http://www.egetfoto.se" onclick="window.open(this.href);return false;.

Men hur ska du dra remoten till slutsteget? Det är ju så att slutsteget startar upp samtidigt som bilens tändning gör, annars kommer det ligga och dra ström om du kör remoten direkt från batteriet.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 19:24
Ort: Ekeby, Bjuv

Re: Bussningar krängningshämmare

Jag får ta de med bilderna senare men jag har en remotkabel i kablarna som kommer från stereon som skall styra förstärkaren, matningen tar jag från batteriet......jag bara gör som det står i bruksanvisningen, det har funkat innan..... :mrgreen:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bussningar krängningshämmare

Aha okej :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Nisse
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 19:24
Ort: Ekeby, Bjuv

Re: Bussningar krängningshämmare

:) :) :)
Användarens profilbild
Nisse
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: tis 28 jun 2011, 19:24
Ort: Ekeby, Bjuv

Re: Bussningar krängningshämmare

En polare sade till mig att Hrm örk Att Citroeng C5 har en exakt likadant stag som jag, fick måttet men den är för lång min 27cm cc och C5 32cm cc men den största skillnaden är priset typ 185kr på biltema jämfört hansen 600kr, om jag kankse kan hitta kortare typ 30 cm, skulle det kunna gå eller behöver de vara exakt måt så kan jag ju korta dem, har licenssvetsare på jobbet som kan fixa det isåfall efter alla konstens regler.....

Men var är hm hur fan ska jag förklara...vad är dess uppgift och var kan de brytas, inte riktigt så jag mena men kan inte förklara...är det okaj att korta med en rörhylsa så den inte bryts eller den styr bara typ....
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bussningar krängningshämmare

Här finns 2 st för 420:- inkl. frakt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-YORK ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag hade bara köpt modellanpassat.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar