Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fjärrkontroller fungerar inte Chrysler 300M

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Svålmannen
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 29 jul 2011, 19:26

Fjärrkontroller fungerar inte Chrysler 300M

Min Chrysler 300M -00 går inte att låsa upp med fjärrnyckel. Det har varit dålig räckvidd sen jag köpte den för fem år sen och ofta måste man trycka 4-5 gånger innan förardörren låses upp. På senare tid fungerade det bara varannan dag och nu har den lagt av helt.

Jag har bytt batteri och provat två olika fjärrnycklar. Jag har t.o.m. mätt spänningen på batterierna och de ger 3,3V.
Eftersom funktionen blev sämre över tid så misstänker jag att det är mottagaren som är problemet eller kanske glapp i antennen kan förklara det?

Då jag inte har använt fjärrnycklarna på ett par månader så ville jag testa att programmera dem enligt guiden http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=24&t=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag tror att jag hittat OBDII-uttaget (bilden i guiden är borta) men stift 1 verkar inte vara ansluten.
Bilagor
fram.jpg
fram.jpg (94.8 KiB) Visad 2236 gånger
bak.jpg
bak.jpg (78.58 KiB) Visad 2236 gånger
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrkontroller fungerar inte

Hej,

Nu fungerar bilden i guiden igen =)

Men tyvärr så gäller inte de instruktionerna till din bil, åk till Chrysler så kopplar dom in ett DRB-instrument och programmerar för cirka 1000:-.

ELLER OM DU VÅGAR, följ instruktionerna nedanför:

1. Ta bort plasten på instrumentpanelen (den i mitten), leta därefter upp antispinn-knappen.
2. Knappen är svart och är fäst på plasten, så ta bort den försiktigt.
3. Vrid tändningen till ON (starta inte bilen).
4. Jorda stift 4 på kontakten genom att koppla till negativ på batteriet, som följd så kommer dörrarna att låsas och låsas upp som indikation att du har gjort rätt ;), nu är det alltså läge att börja programmera.
5. Tryck på någon knapp på fjärrkontrollen för att skicka en signal till bilen, låsen kommer återigen låsas och låsas upp som indikation. Har du ytterligaren en dosa så tryck på en knapp på den också så blir den programmerad.
6. Koppla från jordningen och montera tillbaka allting-
7.KLART! :)

PS, kolla så antispinn fungerar på någon grusplan ;)

Kan ordna bilder om du vill ha.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrkontroller fungerar inte

Jag glömde påpeka, eftersom det verkar vara något fel på fjärrsystemet så kanske det inte fungerar givetvis, men ovanstående guide är i alla fall en god idé att följa om man vill prova :)

Men sen kan det ju ha varit så att batterierna blev sämre och sämre och när du väl bytte så tappade allt minnet på något sätt, hur förstår jag dock inte, eftersom det är enheten i bilen som har detta sparat.

Men lycka till och meddela om du behöver mer info i form av bilder ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrkontroller fungerar inte Chrysler 300M

Det är alltså denna knappen:

Bild
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Svålmannen
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 29 jul 2011, 19:26

Re: Fjärrkontroller fungerar inte Chrysler 300M

Jag provade att montera ner antispinnknappen. Kan säga att man även behöver skruva loss "trä"-listen där knappen sitter. En skruv under plasten på instrumentpanelen (den i mitten) och fyra i handskfacket.

Jag bifogar en bild på kontakten till antispinnknappen. Det finns ingen kabel på stift 4 att jorda. Eller så menar du stift 4 på OBDII-uttaget men då förstår jag inte kopplingen med antispinnknappen :oops:

Det lutar åt att jag åker till Chrysler för att få det fixat. Det var ju ändå en chansning att dosorna kommit i osynk. Mer troligt är kanske problem med mottagaren eller dess antenn.

Tackar ändå för tipsen, Avenger!
Bilagor
antispinn.jpg
antispinn.jpg (43.84 KiB) Visad 2175 gånger
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fjärrkontroller fungerar inte Chrysler 300M

Aa just den kontakten menar jag :P

Fasiken vilken otur, jag var helt säker enligt manualen :(

EDIT: Jag kollade upp lite mera och det verkar som om det inte gäller alla modeller :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar