Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
MidoNyk
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 01 aug 2011, 20:21

Re: Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

högtalarn du lade ut som bild sist har du länken till den annonsen såg att det var en ebayimg :P
Annons
Användarens profilbild
Totte
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: sön 14 aug 2011, 19:11

Re: Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

Du kan ju koppla så. Men det är inte rätt, och framförallt får du inget ljud :P .

Fråga istället dodgeman på chryslerforum.se

Han är bergsäker på sådant här. Avenger är som hans lillebror, typ :lol: .
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

Hej igen :)

Jag har kollat upp detta och det är lite rörigt med Infinitys grejer, FRAMFÖRALLT dörrhögtalarna (fram givetvis). Och något kopplingsschema har jag heller inte fått tag i, har kontaktat Harman Kardon som äger Infinity men dom verkar inte vilja hjälpa till..ännu..

Jag kan försöka kolla upp lite mera, vilken stereo har du? Med Kassett + radio eller kassett/CD + radio?

Denna ebay-länken använde jag: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T-C-Cara ... 2a0f584fe8" onclick="window.open(this.href);return false; (du kan ju fråga om säljaren skickar till Sverige samt vad bästa fraktkostnad är, det brukar löna sig).

För att sammanfatta:

Du har en svensk/EU-såld Chrysler Voyager eller Grand Voyager? Den bilen du tog högtalarna ifrån är också en svensk eller EU-såld Voyager? Det känns som om du har en Dodge Caravan med tanke på hur kontakten i dörren ser ut? Eller tänker jag helt fel nu?

Totte: HAHA :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
MidoNyk
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 01 aug 2011, 20:21

Re: Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

vilken kämpe du är :P..

jag har en grand voyager om den e svensksåld tror jag. den är tagen i trafik första gången i sverige iaf. (BUT860 är mitt regnummer)
donatorbilen var en kort voyager tror jag inte helt säker men det var en voyager iaf.
stereon är en kassett/radio sen ska det sitta en cd växlare under stolen som nån jävel snott..
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

=)

Ja du verkar ha en Voyager som du säger, även donatorbilen verkade vara det, eller kanske en Dodge Caravan som ser nästan exakt lika ut? (samma grill osv.)

Det låter som om din är någorlunda bra utrustad varav den har kontakter för ett riktigt Infinity-system med högtalarna (det stora systemet), men donatorbilen hade nog ett annat system? Eller det kanske du inte la märke till(?)..

Än så länge kan jag inte säga mer än att du behöver köpa nya högtalare med samma kontakter, tyvärr :|

MEN, jag är på god väg att KANSKE få fram ett bra el-schema för högtalarna, då meddelar jag dig omgående.

Det är riktigt rörigt med Infinity tycker många...

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

Hej igen,

Glömde säga innan, ja det är olika färger beroende på om det är förar- eller passagerarsidan så att man kan skilja på dem i kabelhärvan bakom stereon osv.

Har givetvis ett vanligt el-schema som ser ut såhär, kanske är av intresse:

Vänster dörrhögtalare:

Grön = (+)
Brun/Röd = (-)

Höger dörrhögtalare (den som du har skruvat på):

Lila = (+)
Blå/Röd = (-)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
MidoNyk
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 01 aug 2011, 20:21

Re: Installera högtalare Chrysler Voygaer -98?

äsch tack för din hjälp men jag gav upp att installera dom där högtalarna jag får försöka hitta ett gäng med passande kontakter eller byta ut stereon om jag nu orkar :P..
Skriv svar