Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fäste för handbromsbackar. Voyager 04

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Fäste för handbromsbackar. Voyager 04

Jag vet inte vad den delen heter, men dwt är den innersta plåtbiten som sitter runt hjulnavet.

När man ska fästa handbromsbackarna så för man igenom dessa pinnar som man låser fast genom att snurra dom ett kvarts varv.

Nu är det så att den plåten som har hålet i sig där pinnen ska igenom inte är så fin längre och den klarar inte av att hålla kvar låspinnen.


Så min fråga är,
vad heter denna del och går den att byta? Innifrån ser den ut att vara nitad, från utsidan såg jag inget för det var inte läge att lägga mig i vattenpölen.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fäste för handbromsbackar. Voyager 04

Bromsskölden som rostat sönder? =( Tillverkarna borde göra dem i rostfritt, sett det på flera bilmärken, extra jobbigt att inte kunna få på skölden utan att lossa hela lagret (vissa bilar).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Fäste för handbromsbackar. Voyager 04

Det ser ut som det är delati två. Den yttre stora skölden för att täcka bromsskivan och denna som jag får till att vara den inre skölden. Behöver nog inte lossa lagret alls men fästet ser skumt ut.
Kanske får kolla med handlare eller vända mig direkt till en skrot. Nåt säger mig att båda kommer ta hutlösa priser för denna del.

Skökden är egentligen bra det är bara hålet med fästet som sett bättre dagar
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fäste för handbromsbackar. Voyager 04

Det kanske rostat mera där fästet sitter då det skaver bort lacken som sitter från början, men att övriga skölden är okej.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Fäste för handbromsbackar. Voyager 04

Det är precis så det är. Det är inte mycket rost heller juat precis så metallen släppt efter
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar