Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 01 feb 2015, 16:33

startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

hej på er alla

jag har idag fått lite hjälp med att installera en ny cd radio i min bil , en chrysler grand voyager 06, men nu på kvällen då jag skulle ta bilen o åka en sväng så vill inte bilen starta, när jag vred på nyckeln så går alla mätare upp i toppen , även hastighetsmäaren trots att jag står still, bilen ville inte alls starta, inte kan väl detta ha med stereo bytet att göra va?

tacksam för all input med detta problem

ha det

magnus
Senast redigerad av Avenger den lör 23 maj 2015, 22:53, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till årsmodellen i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Tjena,

Skriv gärna en kort beskrivning om hur ni kopplade den nya stereon.

Hur är batteriet, kan det ha tagit slut? Mät gärna upp det om du har en multimeter samt kolla kontakterna om ni hållit på och skruvat där.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Jag hade som avenger sa börjat att kolla batteriet
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 01 feb 2015, 16:33

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

vi kopplade inte själva utan hade modellkorrekta iso kontakter, så det ena gav det andra kan man säga, blir svårt att koppla fel med plug in kontakter som bara passar på ett vis, visserigen fick vi inte fram nå ljud alls genom dessa kontakter, men det e ju ett annat problem det.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Ja precis, jag tänkte mer på om ni kopplade någon extra kabel om det behövdes eller om ni monterade någon bas, högtalare osv.

Ang. eftermarknadsenheter så måste ni aktivera NBS-reläet för att få ljud (reläet behöver en signal för att aktivera original slutsteg, förslagsvis från stereon så att den startar i samband med det (och stängs av), finns även en del andra funktioner som startar och stängs av samtidigt (vissa 12-volts uttag osv.), men jag hade utgått från stereon).

Måste vara batteriet och/eller kontakterna till batteriet som spökar.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 01 feb 2015, 16:33

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Hej igen

Nä inga extra kablar alls drogs
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Finns bra videos på youtube ang att koppla stereon till nbs reläet.
Var batteriet ok?
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 01 feb 2015, 16:33

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Hej på er, satte laddning på batteriet en stund igår kväll gick ut i morse o testade o bilen starta, men satte laddningen ett tag till nu på morgonen för att riktigt ladda på batteriet, men fortfarande inget ljud får nog ta hit någon mer känning än jag o kolla på det där med reläet
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 01 feb 2015, 16:33

Re: RE: Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Avenger skrev:Ja precis, jag tänkte mer på om ni kopplade någon extra kabel om det behövdes eller om ni monterade någon bas, högtalare osv.

Ang. eftermarknadsenheter så måste ni aktivera NBS-reläet för att få ljud (reläet behöver en signal för att aktivera original slutsteg, förslagsvis från stereon så att den startar i samband med det (och stängs av), finns även en del andra funktioner som startar och stängs av samtidigt (vissa 12-volts uttag osv.), men jag hade utgått från stereon).

Måste vara batteriet och/eller kontakterna till batteriet som spökar.

Mvh
En fråga agenter, enligt vad du skrev så tolkar jag det som att det sitter nå slutsteg i bilen redan från början, eller?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

De flesta Voyagers av de årsmodellerna (och tidigare) har ett Infinity slutsteg. Dock skiljer sig inkopplingen på de tidigare generationerna.

Hur menar du att du laddade batteriet och testade ljudet? Du behöver aktivera reläet samtidigt som stereon startar, lämpligtvis genom en signalkabel från stereon till reläet.

Startade bilen efter att du kontrollerade batteriet och laddade det?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 01 feb 2015, 16:33

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Avenger ska de vara i texten ovan
Användarens profilbild
Magnus200
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 01 feb 2015, 16:33

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Ja efter lite laddning så starta bilen, var sitter steget? Har inte dragit kabel till reläet ännu
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: startproblem Chrysler Grand Voyager -2006

Jag blandar alltid ihop placeringarna av slutsteget på de olika Chryslerbilarna, men tror att det sitter bakom plasten på vänster sida där bak i skuffen, eller på höger sida. Kolla annars under passagerarsätet längst fram, men tror som sagt att det är längst bak. Dock är det ingenting som behövs kommas åt när man aktiverar NBS-reläet.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar