Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Trimbox sug v8

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Trimbox sug v8

Hej någon som provat och montera någon form av trim box på sin bil?? I mitt fall gäller det en cheva avalanche 2002.. Kan tänka mig att det inte blir någon direkt skillnad på hk/nm på en sug motor men kanske någon skillnad på bränsle förbrukningen någon som har koll eller har testat?

//Alex
Annons
Användarens profilbild
norrbo
SUV
Inlägg: 185
Blev medlem: fre 24 jan 2014, 08:05
Ort: Söderköping

Re: Trimbox sug v8

Hej!
Vi gjorde en "chiptuning" med våra fd Touran 2.0 SFI där de spelade på en annan mjukvara och finjusterade parametrarna. Kostade 3-4000kr kom inte exakt ihåg men så där. Resultat: ingen märkbart skillnad als på nånting.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//JanR

VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Re: Trimbox sug v8

Okii då är det nog samma sak här..
Användarens profilbild
norrbo
SUV
Inlägg: 185
Blev medlem: fre 24 jan 2014, 08:05
Ort: Söderköping

Re: Trimbox sug v8

Skulle jag tro, men killen sa det faktiskt innan till mig att det blir ingen stor skillnad, inte som med turbo bilarna. Där märks det. Gjorde det med min dåvarande A180CDI och det var fan en annan bil efteråt! Men jag skulle nu inte göra om det iaf. Förbrukningen sjönk med 0,5-0,8 L/100km. Då får man köra bilen länge innan det gör sig betald.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//JanR

VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Trimbox sug v8

Håller med norrbo, det gör ingen skillnad vad gäller sugmotorer. Boxarna kanske ser "fancy" ut på utsidan men inuti är det främst enkla motstånd.

Trimboxar till turbodiesel osv. bör också undvikas, på nyare bilar som fortfarande har garanti kvar så slutar denna att gälla (det registreras ofta i bilens dator att man har manipulerat med en trimbox, så detta finns kvar i datorns "historik" så att säga) och på samtliga bilar så kan det orsaka problem med försäkringsbolagen osv. vid ev. olyckor.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar