Mätarhuset borde ha plusmatning i så fall, känns som att det inte får en signal om aktivering, från BCM:en.
Är bilskroten schysst så kanske du kan prova att skifta, om den ligger i närheten.
mvh
El fel chrysler voyager 2002
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Annons
Re: El fel chrysler voyager 2002
Hallå.
Mätarna huset hade ström på stift 6. Men inte infopanelen ovanpå instrument brädan. Hittade ett kabelbrott på kabeln som gick dit. Förra ägaren hade klämt fast den. Lödde ihop kabeln å nu fungerar det.
Får tacka så länge för hjälpen. Ha en bra helg.
Mvh micke.
Mätarna huset hade ström på stift 6. Men inte infopanelen ovanpå instrument brädan. Hittade ett kabelbrott på kabeln som gick dit. Förra ägaren hade klämt fast den. Lödde ihop kabeln å nu fungerar det.
Får tacka så länge för hjälpen. Ha en bra helg.
Mvh micke.
Re: El fel chrysler voyager 2002
Hej igen!
Ja precis, jag skrev lite fel, det är nog så att meddelandedisplayen (message information center) fungerar ihop med mätarhuset via en signal, så bägge behöver fungera/ha plusmatning, på de modeller som är utrustade med en meddelandedisplay ovanför mätarhuset.
Skönt att det löste sig!
Detsamma, ha en trevlig helg.
Mvh
Ja precis, jag skrev lite fel, det är nog så att meddelandedisplayen (message information center) fungerar ihop med mätarhuset via en signal, så bägge behöver fungera/ha plusmatning, på de modeller som är utrustade med en meddelandedisplay ovanför mätarhuset.
Skönt att det löste sig!
Detsamma, ha en trevlig helg.
Mvh
Re: El fel chrysler voyager 2002
Det tror jag med. Att bägge måste ha ström matning. Blinkers indikeringen glödde ju lite svagt på den övre panelen. Så det blev ev kanske bakström till kombiinstrumentet så det det inte kunde starta eller så tog den övre panelen för mycket ström från kombiinstrument. Ja riktigt skönt att det inte var bcm mm. Nu blir det att kolla på bromsarna å åka till bilprovningen å ta nästa dom. Ha ha.
Ha det gott.
Ha det gott.