Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Rockabillybutikens Voyager -96

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Känner att jag varit snål med bilder så ja lägger upp 2 på att jag faktiskt städat efter mig också:
Någorlunda städat här. verktygen i sina lådor och andra saker börjar hamna där de ska vara.
Någorlunda städat här. verktygen i sina lådor och andra saker börjar hamna där de ska vara.
Rent och fint. Synd bara att det står en jävla japan i vägen. haha
Rent och fint. Synd bara att det står en jävla japan i vägen. haha
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Snyggt med LCD:n!! :D Hur drog du kablarna på bästa sätt? :D Som Räcket säger så hade lackerade stötfångaren gjort otroligt mycket, vi har det på Town & Country och det är snyggt som tusan! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Anslutningen till skärmen går ut på mitten bak. och det följde med en stödplatta som man skulle skruva skärmen i. Den ligger alltså ovanpå innertaket. Därefter går kablarna rakt ut mod skjutdörren och följer sedan kabelkanalen i taket och är klamrad i befintligt kabelstam. Ner längst A stolpe och fram till stereon. Som jag sa tidigare så är säkring och AV2 placerad bakom skrajhandtaget på passagerar sidan. Matningen till skärmen styrs av tändningen på bilen.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Ah.
Tänkte på att du skrev 2st AV inputs. ;) (Audio/Video) :lol:

Men då går det ju ändå att lösa med separat IR-sändare för ljudet till hörlurar om man vill. :D

Ja, 21 får duga som senilsnöre, så man hittar stegen. :lol:
Mycke kabeldragning blir det. :roll:

Shit, du har ju typ sån tomt/hus man vill ha.
Gott om mekutrymme även på gården. ;) :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

tänkte inte på att jag AV på det viset :D

jag tycker tomten är för liten. Men det finns planer. Tomten ska jämnas ut (grävas ner ca 2m) och nuvarande källarplan ska bli "botten våning" iaf över 2 sidor. Med entré och kök med mera. Nuvarande boende våning ska bara bli sovrum. garaget ska göras om iochmed att gården grävs ner och nuvarande betongplatta slås bort för att lämna plats åt en 8x12m platta istället. på denna bygger jag mitt garage. Får se om 8x12m räcker men det får nog lov att räcka. Har fått "låna" grävmaskin av en gammal gubbe i byn mot att "jag tankar upp den" haha. Så till sommaren får man lära sig det också. I samband med detta dräneras och isoleras de resterande 2 sidorna av huset som kommer behålla nuvarande marknivå. Bakgården / gräsmattan kommer ligga på en höjd ut mot parkeringen. Kommer bli askalas tror jag. Slogboden till vänster på bilderna håller jag på bygger gille stuga / pub i. 6 bäddar Stor fet bardisk, toa, Stort grogg bord med mera. Och allt i trä inuti.

Har man inte nått att göra så gör man sig helt enkelt.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Hehe, ok. :)

Shit, ja då har du att göra. :D

Grävmaskinen är inte så svår som man kan tro.
Bara man har lite simultanförmåga med händerna. ;)

Det kommer nog bli grymt när det är klart. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Ja alltså jag har en fördel i maskiner. Har vana från 2 spakssytem vad det gäller kran. Och det sägs vara ganska lika med skopa. Sedan lastare och grejer. Tror inte de ska bli några större problem. :D

har förövrigt avverkat yttereliggare 18mil med bettan idag. Är nöjd! Körde med släpet sista 5milen och det var goda resultat. Dock måste jag byta stiften och olja i lådan. är lite osäker på var felet ligger, den är väldigt ryckig på vissa varv. Jag vill inbilla mig att det är mellan låg register och mellan register (1750-2000rpm) på 2an och 3an. Även på 5an i typ 80-90. Men kan lika gärna vara lådan som e lite kass. Verkar ha dåliga synkisar på 2an. kanske vanligt på dessa?
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Stora planer med huset!! :D Låter härligt att göra en sådan ombyggnation och få se det färdiga resultatet ! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

steel88 skrev:Ja alltså jag har en fördel i maskiner. Har vana från 2 spakssytem vad det gäller kran. Och det sägs vara ganska lika med skopa. Sedan lastare och grejer. Tror inte de ska bli några större problem. :D

har förövrigt avverkat yttereliggare 18mil med bettan idag. Är nöjd! Körde med släpet sista 5milen och det var goda resultat. Dock måste jag byta stiften och olja i lådan. är lite osäker på var felet ligger, den är väldigt ryckig på vissa varv. Jag vill inbilla mig att det är mellan låg register och mellan register (1750-2000rpm) på 2an och 3an. Även på 5an i typ 80-90. Men kan lika gärna vara lådan som e lite kass. Verkar ha dåliga synkisar på 2an. kanske vanligt på dessa?
Ja men dåså.
Med den vanan så lär du ju inte ha några problem alls.
Jag tyckte dock att spakarna kändes "felvända" i början.
Men det vart en vanesak. :D

Låter som om att renoveringen gick som den skulle med andra ord. :D

Det kan ju ev annars vara så att det är spjällhuset som spökar lite.
Att det ev är i ett visst läge som signalen inte blir 100%.
Kolla och rengör kontakterna och se vad som händer.

Jag har inte hört så mycket om lådorna på 96 och uppåt, mera på de äldre.
Vet att vi har ett liknande fenomen på vår 92:a.
Kör man upp till t.ex 50 och släpper av gasen så rycker den.
Men i alla andra hastigheter så fungerar den.
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Tänkte skriva en rad och säga att det är dåligt med updates just nu. Arbetat i skogen hela veckan och lär nog hålla på ett tag till. Vi har fällt drygt 40 träd förra veckan och har nu börjat samla upp dem. och enda maskinen vi fått tag på är EN fyrhjuling med timmerkärra och vinch. på 2 dagar har vi fått ihop 40! stockar. Som vi rullar upp på hög själva. Kan vara svårt att tro att endast 2 personer har gjort höge på bilden nedan, Bilden är från igår då vi hade 25 stock. Idag ligger det 40 där ! För att få upp dem på "högen" har vi varsin timmersax...
Bilden på fyrhjulingen var en bild jag laddade upp från telefonen idag (instagram) därav effekten. Kan ju lova att jag sliter arslet av mig just nu...
stockar.jpg
maskinen.jpg
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Hahaha, shit vilket slit.
Jag vet vad stockarna brukar väga så. :D

Fy för å rulla upp 40 såna. :P

Bra träning dock. :lol:
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Fina muskler blir det =D
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Hoppas ni får mer hjälp av andra "maskiner" snart, det låter ju skitjobbigt att bara ha en fyrhjuling :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
steel88
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: tor 22 mar 2012, 00:01
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Hej hej!

Har vart lugnt här ett tag nu. tänkte skriva några rader.

bilen har nu totalt rullat 140mil sedan motor renovering. Häromdagen tändes lampan för "service engine soon" och bilen passerade 18k. hur släcker jag denna? Och nyss då jag skulle ner och köpa mjölk så vägrade hastighet och varvräknaren funkar. Men så snart jag var klar i butiken och vred igång kärran så funkade det igen? kända fel? batteriet var någorlunda urladdat igår morse, kan detta ha med den felande elen att göra? Jordfel och tjuvström någonstans?

Besiktning är bokad för bilen den 7e och jag tror inte det ska vara några problem att gå igenom den nu. Sedan nästa månad blir det road tripp till Krakow en vecka med voyagern. tips på "bra att göra innan" saker inför den resan? tänkte byta olja i lådan och all sådan jull jull innan. Men tips mottages gärna.
"-Det krävs ett helt nytt sätt att tänka på för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka" - Albert Einstein
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Rockabillybutikens Voyager -96

Den lampan står för samma som check engine, kolla upp vilka felkoder som finns, kanske har att göra med det andra felet troligtvis :P

Vrid tändningen till ON-OFF-ON-OFF-ON inom 5 sek, räkna antalet blinkningar från lampan. :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar