Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

fel på vindrutetorkaren/kretskortet/multispaken Suburban -99

VAN, SUV:ar och pickuper från General Motors
Användarens profilbild
dfwtt
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 17 jan 2016, 18:05

fel på vindrutetorkaren/kretskortet/multispaken Suburban -99

Bil: Cheva Suburban -99

Tja,
jag har ett återkommande fel på chevan. Felet har uppståt för första gången i min ägo men den tidigare ägaren berättade att han hade detta problem innan han sålde bilen till mig.

Felet visar sig i att vindrutetorkaren bara går på hösta fart. Inget annat läge på multispaken ger utslag. Utan det är ENDAST på högsta läge den går.
Förra ägaren bytte multispaken utan framgång, han bytte sedan kretskortet på/till torkarmotorn och fick då resultat. Allt har fungerat bra tills nu.

Mina frågor är om detta är ett vanligt fel? Finns det nått att göra för att förebygga på nått viss så det inte fortsätter hända? Är det möjligen nått fel på
torkarmotorn som bränner kretskortet? Motorn går i övrigt felfritt, snabbt och utan att kärva.

Mvh

Bil: Cheva Suburban -99
Senast redigerad av Avenger den sön 17 jan 2016, 19:51, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till bilmodellen i rubriken / Mvh
Cheva SUBURBAN K1500 V8 350 5,7l -99
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: fel på vindrutetorkaren/kretskortet/multispaken Suburban -99

Gissar på att motorn är något vajsing med så att kretskortet/motståndet går sönder fortare än normalt. Låter dock inte som något jättestort fel om det har klarat sig i ett par år, men något verkar det vara och den bör bytas ut samtidigt så att man förhoppningsvis slipper felet igen.

Vet tyvärr ej om problemet är vanligt på Suburban.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
dfwtt
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 17 jan 2016, 18:05

Re: fel på vindrutetorkaren/kretskortet/multispaken Suburban -99

jag var otydlig där..Jag köpte bilen i somras (2015) och då var den precis bytt, den pajade nu igen i dec 2015.
Cheva SUBURBAN K1500 V8 350 5,7l -99
Användarens profilbild
dfwtt
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 17 jan 2016, 18:05

Re: fel på vindrutetorkaren/kretskortet/multispaken Suburban -99

Avenger skrev:Gissar på att motorn är något vajsing med så att kretskortet/motståndet går sönder fortare än normalt. Låter dock inte som något jättestort fel om det har klarat sig i ett par år, men något verkar det vara och den bör bytas ut samtidigt så att man förhoppningsvis slipper felet igen.

Vet tyvärr ej om problemet är vanligt på Suburban.
Hej,
jag var otydlig där..Jag köpte bilen i somras (2015) och då var den precis bytt, den pajade nu igen i dec 2015.
Cheva SUBURBAN K1500 V8 350 5,7l -99
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: fel på vindrutetorkaren/kretskortet/multispaken Suburban -99

Hej igen,

Då verkar motorn vara i ännu sämre skick om kretskortet gick sönder så pass fort.

Kan även vara så att kretskortet var dåligt fastän det var nytt, men rent spontant så gissar jag på motorn.

Finns helt nya motorer inkl. kretskortet på både ebay.com och Rockauto.com, räkna dock med runt 1200-1300 kr inkl. alla avgifter (minst).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar