Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Hemi83
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 13 feb 2015, 09:34

Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Hej, vet nån var man kan hitta avgassystem till denna modell? Räknas som 2005. (tillv. 2004/11)
Har hittat en del till Chrysler 300c Hemi men inte till Touring modellen.
Kan det vara så att det är samma passform till både Sedan och Touringmodellen?

Jag är alltså ute efter tips på sport-avgassystem då jag tycker att bilen är alldeles för tyst
för min smak. Gärna svenska sidor då jag fått för mig att frakt/moms/tullavgifter är alldeles för dyra om man beställer från USA.

Tack på förhand!
/Jimmy
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Tjena!

Har sett i en del annonser att de verkar passa både sédan och touring, dock vet jag inte helt säkert om jag uppfattat det korrekt i annonserna om att det gäller hela avgassystemet eller bara ljuddämparna, men jag tror att det är samma allting.

Hittade en annons på ebay.de, kolla med dem ifall de har något, då får du bra fraktkostnad till Sverige samt att det är avgiftsfritt, här är länken: http://www.ebay.de/itm/Chrysler-300C-5- ... 3cf338ba0b" onclick="window.open(this.href);return false;

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

300C Touring har samma avgassystem som 300C Sedan, Dodge Magnum och Dodge charger hela vägen så det är bara att shoppa loss.

Tipset är att försöka lyssna runt lite på ljudklipp för det finns endel system på marknaden som lider av drone - missljud som låter som hela bagageluckan går i självsvängning.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Kameramannen skrev:300C Touring har samma avgassystem som 300C Sedan, Dodge Magnum och Dodge charger hela vägen så det är bara att shoppa loss.

Tipset är att försöka lyssna runt lite på ljudklipp för det finns endel system på marknaden som lider av drone - missljud som låter som hela bagageluckan går i självsvängning.
+1
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Hemi83
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 13 feb 2015, 09:34

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Tack för dom hjälpsamma svaren! :)
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV
Inlägg: 122
Blev medlem: lör 29 jun 2013, 21:13
Ort: Stockholm/Haninge

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Hoppar in i tråden och frågar vad "drone-ljudet" (mer än att bakluckan självsvänger) är och hur det uppkommer? :)
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Ett slags oljud som fyller kupén vid ett visst varvtalsintervall, det dönande ljudet kommer från en kombination av avgaskomponenter som tillsammans med bilen inte går ihop särskilt bra.. dålig förklaring men det är ett jobbigt ljud, speciellt om man kör på motorväg =) Man får läsa recensioner om olika system så man får en uppfattning om det blir ett okej ljud, och om man bygger ihop ett eget system så får man testa sig fram med både olika rörstorlekar och ljuddämpare och längder osv.

Fastsättningen spelar också stor roll vilket kan uppfattas som drone om det ligger emot någonstans.

Trevlig kväll.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Enklast förklarat: Drone = Flowmasters

:)

Tänk det som att hela kupén hamnar i självsvängning och allt muller från avgassystemet blir förstärkt 10 gånger vid en speciell intervall på motorvarv typ mellan 2000 och 2500 rpm.

Helt outhärdligt även för den mest hårdnackade V8-fantasten.

Jag hade Corsa på min magnum, men det åkte ut efter ett halvår och jag stoppade in original SRT8 systemet utan sista dämparen. Precis rätt för mig. Lyssna runt på youtube som sagt.
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV
Inlägg: 122
Blev medlem: lör 29 jun 2013, 21:13
Ort: Stockholm/Haninge

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Tack för förklaringarna.. :-) Är pågår att bygga system så nyttig info.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Användarens profilbild
rimme
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 17:44

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Förklaringen att du inte hittar avgassystem eller andra delar för den delen till 300c touring på amerikanska ebay är enkel. Chrysler 300c Touring har aldrig sålts på den amerikanska marknaden, bara sedanmodellen finns. Vill man ha touring så är det Dodge Magnum som gäller. Chrysler 300c Touring var tänkt för den europeiska marknaden. Jag hade bekymmer med detta när jag i början beställde delar till bilen från ebay. Sen när jag fick reda på hur det låg till så har jag beställt till Dodge Magnum med samma årsmodell, hittills har det passat allt jag beställt :-)
Corvette Stingray | Cheva Blazer | Cheva Van | Jeep Cherokee | Chrysler 300
Användarens profilbild
Cheva65
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: fre 21 sep 2012, 21:56
Ort: Varberg

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Var att hitta billigaste original Avgassystem till Charger 08? Vet ej om det skiljer på vanlig Charger och Police Charger?
- 59 BelAir
- 08 Dodge Magnum R/T
- 08 Charger R/T Police Package
-11 Volvo V70
-92 caprice hgv
-Chevrolet Silverado 1500
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avgassystem Chrysler 300c HEMI Touring (2004)

Hej,

Det är inte samma avgassystem som standard hos en Police Package: https://www.lxforums.com/board/charger- ... ckage.html

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar