Välkommen till USAbilforum, ett inofficiellt forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller och märken, här kan du diskutera om din USA-bil och annat inom ämnet. Trevlig vistelse.

BCM Modul

Alla Chrysler-bilar här
Användarvisningsbild

Trådskapare
Fordsweden
Station Wagon

lör 12 jan 2019, 21:36

Hej

Tips mottages tacksamt: Jag har en Chrysler Sebring 2005 som saknar styrning till halvljuset! har felsökt ledningar och relä samt säkringar, utan resultat.

Misstänker starkt att BCM modulen kanske behöver en uppdatering eller liknande! Någon som har koll om det det finns någon firma i landet som kan uppdatera denna modul?

Eller kanske någon här, har en liggandes till salu med följande betäckning: P/N P04602368AP :mrgreen:

Tack på förhand.

Mvh Cliff

Annons
Användarvisningsbild

Avenger
Administratör
Kontakt:

sön 13 jan 2019, 15:46

Hej,

Ofta är det ljusreglaget som felar på de bilarna, har du kontrollerat det också?

Mvh

Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarvisningsbild

Trådskapare
Fordsweden
Station Wagon

lör 19 jan 2019, 16:47

Ja det är inte uteslutet! har precis beställt en beg då det inte fanns en att finna i Sverige. Det får bli en sista utväg innan jag kör vidare till Hedins Bil i Malmö, Dom tar 1300 kr för en uppdatering, men det finns ingen garanti att det kommer att funka! Kan bli en ytterligare felsökningskostnad upp till 2500 kr! om jag nu vill ha halvljuset fungerade.

Någon som har haft bilen tidigare eller verkstad, har snott ström från parkeringsljuset plus till halvljuset! Så fortsättning följer...

Skriv svar