Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

BCM Modul

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Fordsweden
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 18 nov 2011, 18:41
Ort: Ystad

BCM Modul

Hej

Tips mottages tacksamt: Jag har en Chrysler Sebring 2005 som saknar styrning till halvljuset! har felsökt ledningar och relä samt säkringar, utan resultat.

Misstänker starkt att BCM modulen kanske behöver en uppdatering eller liknande! Någon som har koll om det det finns någon firma i landet som kan uppdatera denna modul?

Eller kanske någon här, har en liggandes till salu med följande betäckning: P/N P04602368AP :mrgreen:

Tack på förhand.

Mvh Cliff
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: BCM Modul

Hej,

Ofta är det ljusreglaget som felar på de bilarna, har du kontrollerat det också?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fordsweden
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 18 nov 2011, 18:41
Ort: Ystad

Re: BCM Modul

Ja det är inte uteslutet! har precis beställt en beg då det inte fanns en att finna i Sverige. Det får bli en sista utväg innan jag kör vidare till Hedins Bil i Malmö, Dom tar 1300 kr för en uppdatering, men det finns ingen garanti att det kommer att funka! Kan bli en ytterligare felsökningskostnad upp till 2500 kr! om jag nu vill ha halvljuset fungerade.

Någon som har haft bilen tidigare eller verkstad, har snott ström från parkeringsljuset plus till halvljuset! Så fortsättning följer...
Användarens profilbild
Fordsweden
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 18 nov 2011, 18:41
Ort: Ystad

Re: BCM Modul

Uppdatering: Fick tag på en bättre beg ljusreglage som fungerade utmärkt från USA, c.a 400 spänn med frakten. Så denna gång var BCM modulen ok, (Tack för tipset, Avenger)

Härliga tider väntar om några månader när cabben får komma ut samt att allt funkar...
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: BCM Modul

Nu har jag ju inte varit aktiv mer än som läsare i denna tråd, men tack för uppdateringen på lösningen. Oftast så dör trådarna ut, lösta som olösta och när en lösning till slut kommer är det alltid bra om det kommer fram istället för att det kanske just löste sig men ingen vet. Detta gäller även mig själv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar