Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

2.8crd misständning.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Davido35
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 12 mar 2020, 21:23

2.8crd misständning.

Hej jag köpte en lancia voyager 2012 2.8 crd. Motorn skakar tills den är varm, sen går han bra. Och när jag stänger bilen och startar den skakar den i 2-3 sekunder och går av. När det är kallt och jag kommer förbi 2500 rpm skakar/misständerdet vid full gas över 2500rpm, Men när den är på normal driftstemperatur fungerar det bra. Vet någon vad det kan vara? När det är kallt och jag drar ut kontakten till trycksensorns som sitter på railet så går den bra på tomgång även kall bil Men ingen kraft när du kör

När jag drar ut koden så får jag tryckregulatorn p0090. Bransletryck regulator krets öppen. Men det är en ny dieselpump med en ny regulator

När jag körde live stream på brä söetyrcket så hoppar den omkring Mell n 30 o 40 o så vidare sen när den är lite varmare så står har stanilt på 30

Idag bytte jag filter. Glömde prima den o försökte starta den tog lite tid men startade o så är han även svårstartad numera. Innan startade den direkt men kunde stängas av direkt men höll man gasen så dog han inte.

Kan tillägga att det kommer klickande ljud från bränsle pumpen i tanken känns d som när den skakar misständer o lever sig sen när bilen är varm så är allt bra.

Någon som har varit med om något liknande?

Mvh