Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

http://fixcars.net/map-sensor-symptoms" onclick="window.open(this.href);return false;
Annons
Användarens profilbild
Azvareth
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 22 mar 2014, 08:05
Ort: Skåne

Re: Chrysler Vision-tråden

Gillar inte att gissa mig fram...


Plockade loss något grejs på bilen... Var lite tveksam, den hade bara två trådar i kontakten och två slangar in, satt under luftrenaren... Sökte lite på youtube och hittade några andra chrysler (300M) så jag drog slutsatsen att det inte var rätt...

iaf har plockat ut denna nu och ska se om jag hittar någon annan, ska besöka skroten i morgon, de hade en halvplockad chrysler vision tydligen enligt deras hemsida. Annars blir det väl att beställa från det stora landet i väst. Hittar inga i Sverige som säljer.
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Här är en beskrivning på var Map-sensorn sitter: "on the 3.5 the MAP sensor is on the drivers side of the intake plenum. it's painfully easy to access."
Användarens profilbild
Azvareth
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: lör 22 mar 2014, 08:05
Ort: Skåne

Re: Chrysler Vision-tråden

Ja! -Jag hittade den... och har tagit ut den så jag kan besöka skrot i morgon.

I alla fall har jag glömt att tacka för all hjälp såhär långt, vill därför göra detta. Tackar så mycket. Jag hoppas att det är sensorn då många sympton som ett MAP fel ger stämmer med denna bil.
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Det hoppas jag med.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Trist att den gick av där:(

Det jag kan tänka mig är någon bilskrot, blir nog svårt att hitta på annat ställe tyvärr.

Ha med dig en tång i bilen tills du får tag i ett nytt handtag.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Avenger skrev:Trist att den gick av där:(

Det jag kan tänka mig är någon bilskrot, blir nog svårt att hitta på annat ställe tyvärr.

Ha med dig en tång i bilen tills du får tag i ett nytt handtag.
Japp. Jävla idiotkonstruktion. Fattar inte varför de inte gör grejorna i metall istället.
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Behöver svar på en sak väldigt akut och svar på en annan sak med. Börjar med den akuta saken.
Det är så att min högra downpipe (med förkatten på) har spruckit, gått sönder och bilen går således ej igenom bes pga detta. Nu till problemet, Chrysler har slutat tillverka dessa rören eftersom de anser att bilen är för gammal. Jag fick tag i downpipen till en -94 med 3.5l 6:a, men upptäckte när jag fått hem den att den ej passade pga:

1: Röret var inte lika grovt
2: Katten var mindre
3: Fanns inget uttag för lambdasond.

Har kikat nu inne på rockautos hemsida och det är ju svårt att se på bilderna hur de ser ut, det står bara att de passar min. Vågar man beställa därifrån?

Min är 96´a med 3.5l men verkar vara så att delar från 97´a passar. Man får kolla i deras katalog under:
Eagle, sedan Vision sedan 1996 3.5l V6.





Fråga 2:

När det klapprar i fram/bakvagn för minsta lilla ojämnhet, är det då stabilisatorstagen som är kassa? Låter inget vid inbromsning eller acceleration.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Kolla om artikel-nr är samma mellan 96 och 97 =)

Det är i övrigt en säker sida att beställa ifrån, dock kan man egentligen aldrig bli lurad när man handlar något över Internet, finns så mycket säkerhet hos alla betalningsleverantörer.

Bästa är att inspektera om det är något glapp i stagen och/eller om bussningarna är slitna, jag kollar alltid just krängningshämmaruppsättningen om det börjar "klonka" eller liknande oljud, sedan får man titta på länkarmarnas bussningar och spindelleder om krängningshämmaren är okej.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Ska beställa lite prylar idag tänkte jag, men när det kommer till topplagringarna/fjädertornslagringarna så blir jag osäker på vad man ska beställa. Räcker det med strutmount eller finns det fler komponenter i fjädertornslagringarna som byts samtidigt? Så att man slipper riva skiten mer än 1 gång?

Dessutom tänkte jag beställa ny bränslepump, vad jag förstått så ingår sensor till mätare/färddator i samma enhet som själva pumpen? Vilken modell ska man beställa? Eller man ska bara beställa en som är till -97´a?

Sen till bonusfrågan ;)
Någon som vet vart jag beställa en sån här push bumper till Dodge Intrepid:
Bild
....samt hur den är fäst i bilen?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Ja, man brukar köpa hela kitet med lager så att säga, då det är dem som är dåliga =)

Precis, de flesta säljes kompletta som en bränslepumpsmodul, men det finns även lösa pumpar om man vill meka med det, dock hade jag nog valt en komplett enhet.

En sådan frontbåge får man nog leta efter på en bilskrot i USA eller ebay eller bygga själv (förhoppningarna om att hitta en modellanpassad båge är inte stor gissar jag på, det kostar säkerligen en hel del också), men kolla med besiktningen vad de säger om just en sådan båge, du behöver troligen montera på åtminstone extraljus för att den inte ska ses som ett "skydd" så att det inte är olagligt.

Läs mer om vilka regler som gäller för frontskydd på Transportstyrelsens hemsida på länken: http://www.transportstyrelsen.se/TSFS/T ... 4_kons.pdf (tror det var sidan 104 och framåt).

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Ok. Kan du länka eller lista alla lagringar/packningar eller vad det nu är som behövs? Så jag inte missar nån del i beställningen. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Vision-tråden

Hittade en bra annons på ebay.com med fjäderbenslagringarna, delarna är ifrån 1A Auto: http://www.ebay.com/itm/Front-Upper-Str ... 37&vxp=mtr

Fick priset till cirka 1 000:- med frakt och avgifter för två styck.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Chrysler Vision-tråden

Jag behöver alla 4, dvs bak också. :oops:
Skriv svar