Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Startspärr/ Imobiliser

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
PT cruiser Palle
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 28 feb 2021, 00:13
Ort: Hållnäs

Startspärr/ Imobiliser

Hej!
Har köpt en PT Cruiser 2003. Startspärren ligger i och vägrar att lägga ur när jag vrider på nyckeln.
Har kollat om det skulle vara fel med nyckel! För att det syns att det är en nyckel som är nyare samt en fjärrkontroll är ny och inte fungerar, men fjärren tror jag jag hittat hur man programmerar. Fick sagt till mig att det skulle vara generatorfel vilket jag inte tror att det är.
När jag vrider på nyckeln tänds "larmlampan" och sedan släcks den efter 3 sekunder som den ska fast efter ytterligare 1-3 sekunder tänds den åter och startspärren ligger kvar i så bilen startar inte. har försökt leta styrenheten till Imobilisern vilken enligt rephandboken skulle vara belägen under framskärm på vänster sida men hittade ingen när jag tog bort innerskärmen. Har försökt att få tag i ett elschema så man kan mäta upp och hitta eventuella kabelfel men utan resultat. Har haft itur de multikontakter jag hittat och sprejat med oxidcleaner. Kan det vara så att jag måste koppla upp emot dator! Har felkodsläsare men får ingen kontakt med OBD2 kontakten! Har fått sagt till mig att OBD2 uttaget tar ström via radio, men eftersom jag haft batteriet ur för att byta och fått fel cod till stereon får jag ej igång stereon. när jag läste i rephandboken stod det att strömmen kom från säkrings/reläpanelen i motorrummet. Någon som vet några värden och var man ska kunna mäta dessa för felsökning?