Chrysler Pt Cruiser 2.0 manuell - kamremsbyte
Chrysler Pt Cruiser 2.0 manuell - kamremsbyte
Hej! Håller på med kamremsbyte på min morsas Pt Cruiser 2.0 men får inte till så markeringarna matchar. Använder en uppgraderad bracket med ny bältspännare, alltså inte den hydrauliska som egentligen ska sitta på dessa. Det som händer är att oavsett hur mycket ofset jag sätter kamaxel samt vevaxel på så hamnar det alltid 1-0.5 tand fel. Har lyft ventilkåpan och nollställt kamaxlarna. Någon som har något tips på hur man får det att lira?
Annons
Re: Chrysler Pt Cruiser 2.0 manuell - kamremsbyte
Hej,
Hur har det fortlöpt?
Har du en länk eller artikelnummer på de delar du skaffade?
Mvh
Hur har det fortlöpt?
Har du en länk eller artikelnummer på de delar du skaffade?
Mvh
Re: Chrysler Pt Cruiser 2.0 manuell - kamremsbyte
Hej!
Jag fick till det!
Föregående ägare hade vänt på kugghjulen så kammen satt 180° fel. Ingen interference motor så allt höll.
Jag lyckades läsa mig till på diverse usa forum att 2.0 fanns inte på PT där utan dodge neon och liknande. Där hade man en bracket med vanlig spännrulle istället för den hydrauliska skiten.
Hittade vad som såg ut att matcha och den passade perfekt.
Dock värsta kamremmen jag bytt än så länge, tog många timmar och trångt som bara den.
Länk till spännare: https://www.trodo.se/spannrulle-kamrem-maxgear-54-1123
Jag fick till det!
Föregående ägare hade vänt på kugghjulen så kammen satt 180° fel. Ingen interference motor så allt höll.
Jag lyckades läsa mig till på diverse usa forum att 2.0 fanns inte på PT där utan dodge neon och liknande. Där hade man en bracket med vanlig spännrulle istället för den hydrauliska skiten.
Hittade vad som såg ut att matcha och den passade perfekt.
Dock värsta kamremmen jag bytt än så länge, tog många timmar och trångt som bara den.
Länk till spännare: https://www.trodo.se/spannrulle-kamrem-maxgear-54-1123