Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Någon helg här och där när väder och tid känns bra så brukar jag åka till ett gammalt område här i stan som tidigare användes av militären, på den tiden när vi hade en garnison här i stan. Det är fullt av vägar kors och tvärs av varierande kvalitet. Inget jätte avancerat men det finns lite roliga backar, lergropar mm.
Tycker det är avslappnande och roligt att åka runt där ute :)
Någon mer som sysslar med sådant? Eller tom åker på mer avancerade ställen. Jag känner inte till några banor eller folk som sysslar med sånt här. Skulle vara roligt att få åka tillsammans med några som har mer kunskap och erfarenhet och som kanske åker på lite häftiga ställen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Jag leker vanligtvis av mig på ATVn, här är en film från en av lekstunderna som visar hur kletigt å blött det kan bli :)

RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Ah men fan va kul de ser ut!
Typ såna vägar tidigt i klippet som jag skulle vilja testa :)
Ni verkar vara ett gött gäng, och det är ju så det ska vara! Även om jag hade nåt ställe så kan man ju inte åka ensam, ifall det skulle hända nåt menar jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

jodå, de är ett glatt skitgäng. Men blivit bra mycket mindre körning de senaste åren då många eldsjälar inte håller på med träffar längre. Förstår det helt och hållet.

Nä åker jag aldrig själv, körning blir säker och tråkig då. (freeride)

De va väl mer i början av "ATV karriären" man åkte själv för att det var ingen annan som hade ATV i krokarna i början på 00 talet. Men så var ju ATVerna rena arbetsredskap då med skäpdämpare och låga HKn mot dagens Foxdämpare (iofs. lågbudget originalmonterade. Köper du eftermarknad från Fox får du de inställda efter din vikt och körsätt med rätt sorts fjäder) och 80-90hk maskiner
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Jo det är väl som med allt annat, vi ser ju bortfall i båtsvängen också :/ folk tröttnar, skaffar familj och vill ha mer ”familjevänliga” nöjen.

Varit sugen många gånger, känner en som varit återförsäljare samt reparerat Polaris i många år, gått i pension officiellt nu men håller ändå på hemma i garaget fortfarande.
Det finns några här i stan men det är så sällan dom är ute att jag inte känner det motiverat att köpa något.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
olipoly15
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 06 jan 2022, 11:40

Re: Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Har inte provat än men blir inspirerad!
Användarens profilbild
Roger
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 20 dec 2021, 13:42

Re: Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Så kul! svårt att hitta bra ställen bara. följer för bra tips! 8-)
Användarens profilbild
Roger
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 20 dec 2021, 13:42

Re: Offroading? Någon mer än jag som tycker det är kul?

Så kul! svårt att hitta bra ställen bara. följer för bra tips! 8-)
Skriv svar