Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Stratus - Fixa mätarhus/instrument

Enkla DIY till Chrysler, GM & Ford
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Chrysler Stratus - Fixa mätarhus/instrument

Om din varvtalsmätare samt miltalsmätare slocknat på din Chrysler Stratus 95-00 så beror detta på en eller flera kallödningar på mätarhusets kretskort.

Det kan faktiskt hjälpa att löda/värma upp det lite men det bästa är att köpa ett beg. mätarhus från bildelsbasen.se eller ebay.com.

Om du väljer att värma upp lödningar så är det väldigt enkelt, du behöver endast en lödkolv och en torx-mejsel för att lossa instrumentet och panelen runtom.

Krestkortet lossar du sedan från mätarhuset genom ett par torx-skruvar som är aningen mindre än den du nyligen använde.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Rektorn
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 07 jul 2018, 07:00

Re: Chrysler Stratus - Fixa mätarhus/instrument

Hej jag har en Sibring cab -97 som kom hit som flyttgods.
Den har gått perfekt fram tills nu då motorn stannade då jag skulle ställa in den i garaget.
Allt fungerar utom varvräknare och displayen för miltalet. Det har fungerat lite till och från under en tid.
Läste om lödningar som spricker och det verkar kunna vara problemet med min med. Finns det fler tänkbara orsaker? Den är automat och har 2,5 l sexan
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrysler Stratus - Fixa mätarhus/instrument

Hej!

Ja, troligtvis är det dåliga lödningar som är orsaken, till 99% skulle jag gissa på.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar